HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under december 2009

Av Marlene - 7 december 2009 21:25


Så där, nu har jag varit duktig idag, städat mitt rum :) blev jätte fint. Men det var lite tack vare brorsan att det blev så fint. Han sa nej du Marlene, nu får du slita dig från boken och ta och städa det sista, det gick rätt fort så fattar inte varför jag inte gjorde det direkt. Men det tog ett tag för den olidliga mensvärken att sluta. Så lite dispens hade jag.


Just nu kollar jag och pappa på Ronin, Stellan Skarsgård är med, han spelar mot Robert De Niro, Jean Reno, Sean Bean och Jonathan Pryce :D vilken fet rollista :D


Gudars vad jag saknar min kille :( vill vara hos han just nu. Jobbigt att vara så långt ifrån han. Men förhoppningsvis så blir det snart bättre när jag kommer in på högskola. Ska bli så roligt (hoppas att jag kommer in).


Älskar dig min älskling <3


Kram så länge till er alla :)

Av Marlene - 7 december 2009 12:42


Första dagen på den kvinnliga veckan idag, känner mig helt mosig i hela kroppen. Men skönt är det att den kommer för då vet man att kroppen fungerar. Dock lite tokigt att den inte kom på hela november, men men det var väl stress antagligen :)


Idag är det städdag för mig, mitt rum ser ut som om en bomb slagit ner i det, helt kaos är det, ett under att jag hittar saker där :P Men men det måste göras.


nej nu vill jag få reda på om jag kommer in på högskolan eller inte, den här väntan är inte bra för kroppen och själen, inte så konstigt att mensen inte är som den ska, när man är nervös och stressad inför detta. Helt wacko. Så förhoppningsvis så får jag reda på det i den här veckan, borde få det tycker jag. Jag har ju allt i ordning så det borde fungera. Så enkelt är det. 


I veckan ska jag nog fika med Ida. En gammal klasskompis från gymnasiet. Ska bli kul, det var så trevligt och roligt att träffa henne på festen i lördags. Men alltså allvarligt, tycker inte ni att dagarna tar slut alldeles för fort? Nu är det redan 7 december och snart kommer nog julafton, det går för fort.


Men skriver mer efter att jag har städat på rummet och sånt :)


Kram så länge :D

Av Marlene - 6 december 2009 19:13


Alltså, jag blir lite fundersam...


Varför har folk så svårt att vara trevliga? Jag jobbar ju med kundbemötande iom att jag säljer julpynt och serverar glögg. Och det som slår mig är att hur sura många är. Där står jag bakom mitt lilla bord och jag säger "Hej hej, får jag bjuda på lite glögg" och några säger "Nej tack" och ser så sura ut. Men som tur är så finns det folk som är så trevliga. Dom blir så glada att jag serverar glögg och sånt. Så tur är det att de finns och det är faktiskt majoriteten är unga som är trevliga och blir mest glada :) Så det är så himla kul att man ser att ungdomen faktiskt är på rätt väg (vissa i alla fall).


Men överlag så är faktiskt folk väldigt trevliga.


Jag har gjort en e-mail till min blogg, dit ni kan maila med tips, och sånt som ni känner för.


hbg-girl.bloggplatsen.se@hotmail.com


och kan rekomendera att kolla in mina länkar, hittade en jätte gullig blogg här på bloggplatsen :) http://2blir3.bloggplatsen.se, kolla in den den är jätte gullig. :)


Ha det bra så länge :) Kärlek till er :D

Av Marlene - 6 december 2009 10:54



Var ute igår :D var huuuur kul som helst.


Innan på dagen så jobbade jag och sålde bättre än jag gjort innan, så redan där upptäckte jag att den här dagen skulle bli bra :)


Sen åkte jag och pappa hem från jobbet (vi jobbar på samma ställe) och så lagade brorsan och pappa maten och jag fick bara softa :) det är så härligt ska ni veta. Sen gjorde jag mig i ordning för festen hemma hos min barndomsvän Emma :) Väl där träffade jag en gammal klasskompis från gymnasiet, Ida Wijk heter hon :) Hon har verkligen förändrats sen dess, hon och jag är faktiskt rätt lika, och vad jag förstår var vi rätt lika i gymnasiet också :P hehe, men det var en lyckad fest och jag drack mig en shot för mycket.


Sen åkte jag, Ida och hennes kompis Kenny ner till stan, Charlotta och Maria var så snälla som kom och hämtade oss :) det är sann vänskap sånt. Älskar verkligen mina underbara vänner :D


Gick ut på stammisstället Tempel, dansa så svetten rann :P ÄLSKAR att dansa finns inget härligare :)


Vid 3 på natten  så fick jag skjuts hem av Tom som var fyllechaffis :) snällt av han.


Men nu ska jag snart dra till jobbet så vi hörs när vi hörs :D


Kärlek så länge!!

Av Marlene - 5 december 2009 00:51


Tänkte bara skicka iväg en liten cyberhälsning. I morgon (eller idag) så ska jag jobba och hem till min barndomsvän Emma på födelsedagsparty :) ska bli uuur kul :P Ser verkligen fram emot det. :D Sen blir det nog utgång med Maria och Charlotta, mina underbara systrar, vart skulle jag vara utan dom?? Det vete gudarna :)


I torsdags var jag och Charlotta på en Thai restaurang och käkade middag (eller hon käkade riktig mat och jag höll mig till friterad ananas med glas och kolasås, hade precis ätigt när Charlotta kom med förslaget :P) Men det var jätte mysigt, sen åkte vi hem till mig och kollade på Mysteriet på Greveholm (ALLA AVSNITTEN, men var verkligen avsnitten så korta?? minns dom som mycket längre men men) sen satt vi uppe halva natten och snackade. Tack för att du finns min gosiga gumma :)


Och tack för att du finns underbara Maria, som sagt vart skulle jag vara utan er??


Idag åkte Tove ut ur Idol, kändes lite sorgligt men nån ska ju åka ut, det är ju så upplägget är.


Shit var inne på min kusses blogg och kollade lite, jösses vad hennes mage växer!! Men den är så söööt, ni måste bara gå in och läsa. Helt underbart, längtar verkligen tills jag får träffa det lilla pyret. Lille Melvin kommer vara så sjuukt söt att det finns inte. :) Tänker på dig kussen :) Kämpa på :D


Men som rubriken säger, lika bra för Miss Marlene att gå och göra kudden sällskap. Och mina underbara gosedjur, ja jag vet jag är 22 år och sover fortfarande med gosedjur, men nåt måste jag ju ligga och krama när killen är i 08-land. Så Harald och Company nu kommer jag :)

 


Sov gott allesammans och ha en underbart trevlig helg så ska jag uppdatera er om festen och utekvällen på söndag, lär inte hinna eller vara vid medvetande för att redogöra det på lördag :P NEJ in i dimman i morgon :P


SOV GOTT!!!!

Av Marlene - 3 december 2009 17:04


Då var man redan på torsdag igen. Jösses vad tiden går fort alltså. Snart helg. Då ska jag på fest hemma hos Emma. Ser verkligen fram emot det. Ska bli så himla kul.


Idag har jag mest suttit och läst i min Dan Brown bok, den är sjuukt spännande har kommit halvvägs redan. Känns kul med en ny bok, de jag har, har jag redan läst så himla många gånger. Så kan dom utantill. Så som sagt var kul med en ny bok att lära sig utantill :P


Ska träffa Charlotta idag. Ska bli kul. :) Ska nog gå och äta nånstans i stan :)


Och vi har bestämt Charlotta, jag och Maria att vi ska ge varandra julklappar i år. Dock inte för dyra men bara något symboliskt. :D Det är ju tanken som räknas.


Min förkylning börjar äntligen ge med sig nu, så till helgen ska jag äntligen börja jobba igen. Trivs med jobbet, det är så trevligt med kundkontakt, trivs med att jobba med människor. Och nästa vecka tror jag att jag får reda på när och om jag kommer in på högskola, är super duper nervös inför det. Vill verkligen komma in och bli något :) (Är visserligen redan någon men vill bli något som man kan jobba med, och jag hoppas att lärare är något de kommer att ha behov av i framtiden)


Men men tills vi ses igen så får ni ha det underbart och glöm inte att släcka ljusen efter er!! :D

Av Marlene - 2 december 2009 13:19


 


Detta var i lördags då jag och Lisetth var ute på Harrys :) min gamla barndomskompis tog bilden (hon är vimmelfotograf, det märks va?) Det var jätte kul att gå ut i lördags, och att det var med Lisetth var väldigt överraskande :)


Tänkte att jag bara ville lägga upp bilden, men synd bara att inte hela min klänning syns den är så sjuukt snygg att ni kan inte ana :D

Älskar verkligen den klänningen. Men vilken min jag har ser helt crazy ut :P Men det blir nog lätt så när man är tok förkyld och envisas med att gå ut ändå :P


Idag så gör jag inte mycket, ska tvätta idag men annars så är det att knapra vitamintabletter, dricka en massa vatten och hålla tummarna på att den infernaliska hostan och förkylningen (som nu vandrat in i bihålorna) ska fara dit pepparn växer. Grrr bort med den nu!!!


Igår kom mina beställningar från Jultidningsförlaget. Det var Dan Browns nya bok Den Förlorade Symbolen, Herman Lindquists Jean Bernadotte-mannen vi valde och tidernas bästa julkalender, Mysteriet på Greveholm. Den är bästa alla kategorier. Har redan börjat läsa Dan Brown boken, den är sjuuukt spännande. Kan inte lägga ifrån mig den, den kommer att vara utläst redan i morgon känner jag på mig :P


Men men nu ska jag gå och vara lite social med familjen :) vi ses när vi ses.

Av Marlene - 1 december 2009 16:11


Igår kom Charlotta helt oväntat hem till mig, det var jätte trevligt, satt och kollade film och snackade. :) sen sov hon över. Det är trevligt med spontanitet. Vi kollade på Da Vinci-koden, den är riktigt bra enligt mig.


Igår kom även min bror hem från Barcelona och oj vilka bilder han hade med sig hem som han visade mig idag. Han var ju på El Clazíco och satt rätt nära planen. Så rätt bra bilder på alla dessa fotbollsstjärnor :D Och fick en jätte fin prydnadstallrik med Camp Nou på :) kommer passa ypperligt på min prydnadshylla. :)


Vilken fullmåne det är ute, alldeles klar och stor, jag tycker om månen.


Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards