HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under februari 2010

Av Marlene - 28 februari 2010 16:23


I morgon drar jag till Helsingborg. Ska bli så kul, bara tågen går som dom ska så är jag glad. :) Men det ska inte vara några problem tycker jag dom har ju trots allt haft en hel vecka på sig att fixa det så lite framförhållning får dom ha tycker jag.


Just nu är jag hos min älskling i Stockholm, han sitter och ritar av hjärnan för ett projektarbete han ska ha i skolan och jag sitter mest och lyssnar på Sting och hans underbara låtar Fields of Gold, Shape of my heart och Englishman in New York dom är grymt bra. Har en grym låtlista på min Spotify. En salig blandning av låtar vill jag lova. Allt från Sting till Ke$ha och Kajagoogoo till Taio Cruz.


Men men ser fram emot morgondagen och hoppas att veckan kommer bli trevlig, ska vara lite social med min älskling nu :)   


Kramar så länge :)

Av Marlene - 28 februari 2010 15:50


Här är finallåtarna så här långt i Melodifestivalen :)









Av Marlene - 27 februari 2010 23:03


Hehe då har även jag sett Avatar, och jag måste säga att den allt är skit bra! Det var jätte mysigt att gå och kolla på den med farmor. Salas bio är jätte trevlig dom har till och med soffor! Hur mysigt är inte det? Han som jobba där har det verkligen tufft. Dels så ska han stå och sälja och lämna ut biljetter samtidigt sälja i kiosken och släppa in folk, samtidigt vara maskinist. Helt otroligt hur folk kan vara så duktiga.


Innan i dag var jag och farmor på marknaden dom hade här i Sala. Lite som Åstorps marknad eller nåt sånt som små samhällen/städer har. Lite mycket bönder (inte för att jag har nåt emot bönder men de tenderar att flockas när det vankas marknader, med marknadsstånd med fula tröjor med fula tryck på och den hemska doften av brända mandlar. Helsingborgsfestivalen är bara en lite bättre version av en sån här marknad men den tycker jag om) Träffade kussen och hennes lilla familj där också. Så det var trevligt. :)


Sen gjorde farmor en jätte god fiskgratäng i ugn med en dragonsås och pressad potatis till. Det var jätte gott att jag till och med åt två portioner! Det hör inte till vanligheterna med mig.


Snart är jag i Helsingborg, shit blev jätte nervös inför det helt plötsligt. För man vet ju inte om tågen går som dom ska, men jag har i alla fall plats dit och hem. Så det så.


Anledningen till att jag inte skrev nåt igår var att jag fick värsta näsblodet, det bara forsa ut ur näsan på mig. Jag fick värsta chocken, tur farmor var här och kunde hjälpa mig både med att trycka som fan på näsan och att lugna ner mig. Jag ska sluta med min nässpray nu, det är på grund av den som jag fick näsblodet. Så nu är det slut med det. Det såg ut som om jag slaktat nåt i vasken på toa, tur man inte är rädd för blod för det var nasty rent ut sagt.


Men men i morgon ska jag till min älskling och mysa lite och sen så drar jag till Helsingborg, ska bli så roligt så. :) Kommer ha med datorn så jag håller er uppdaterade på vad som händer :)


Ha det underbart allesammans!

Av Marlene - 24 februari 2010 21:45


Hittade den här på youtube. Jag har filmen och den är skit bra. The Crush med Alicia Silverstone och Cary Elwes. Skit bra så är det, och den här videon var jätte bra :)


Av Marlene - 24 februari 2010 21:22


Läste en artikel på aftonbladet.se att snö+sol är som värsta ljusterapin :P Inte så konstigt att jag idag då solen sken så fint på snön att jag blev pigg och glad :) Det var helt otroligt att man faktiskt blir piggare av att det är snö ute. Kanske ska tycka bättre om snön, i alla fall när solen står framme och skiner så fint på snön. Och idag var det inte så kallt heller. :) Så hoppas att solen är framme i morgon och skiner på snön så får jag en dag till med gratis ljusterapi :)


 

Behövs inte när det är snö och sol ute, det är bara till att gå ut och gå och bara låta solen och snön göra dig pigg :) Helt otroligt men jag tror det funkar faktiskt. Jag har blivit piggare (kan i och för sig också bero på att farmor kom hem från ett möte med sala bostäder och hade med sig syndigt goda citronkakor mums är bara förnamnet på dom) och jag hoppas hoppas hopppas att det blir lika fint väder i morgon då ska jag nog gå en liten runda eller typ bara gå utanför porten och insupa (utan baksmälla :P) ljusterapin.


Okej jag måste låta som någon ljusterapi evangelist som försöker predika den rätta läran att ut i solen. Men det funkar och även om det inte gör det så kan man i allla fall känna att man kan synda och bara sitta i soffan och mysa sen när kvällen kommer :) så känner i alla fall jag nu.


Ha det bra nu önskar "pastor" Marlene :P hehe och ut i solen med er om ni har möjlighet.

Av Marlene - 24 februari 2010 16:32


Ännu en dag av sol :) Det gör en gott att se solen, man känner sig så mycket gladare. Solen sken igår med men kunde inte komma in till skolan i går för det. Så retligt alltså.


Idag lagade jag Chili Con Carne med betoning på Chili, det vart lite starkt. Hu det bränner fortfarande lite i munnen men det går snart över :) Hehe. Annars har jag inte gjort så mycket i dag. Suttit och läst i Sagan om Isfolket boken "Den Sista Riddaren" bok nummer 14 i serien som är på 47 böcker. Så som sagt var jag har att göra men dom är så sjukt bra och man lär verkligen känna de som är med i böckerna. Böckerna har verkligen fångat mig. Det är ett som är säkert. I morgon ska vi tvätta och då ska jag passa på att plugga och skriva så fingrarna glöder på mitt arbete. Så ligger det till :)


Hoppas att er dag har varit trevlig och att ni klarar er i snön och vinterkylan.


Jag är fortfarande lite avis på de som kan skriva intressanta bloggar, känns som om man mest svamlar och flummar. Men men det får vara som det är det. :)

Av Marlene - 23 februari 2010 10:42


Det är verkligen inte kul att vara hemma idag igen. Tråkigt med tåg som är inställda och så. Jag som hade behövt vara i skolan idag för det var ju viktigt.


Men men det kan inte hjälpas. Det är som det är det. Hoppas att dom lägger ut det viktiga på våran sida på Stockholms Universitet. Behöver lite papper till min praktik.


Jag känner mig så rastlös och deppig av att inte vara i skolan alls. Ville verkligen in till skolan, bara för att träffa min underbara kille och träffa mina klasskompisar. Det känns för jävligt just nu.


Saknar skolan så mycket.   

Av Marlene - 22 februari 2010 19:28


Det har varit rätt drygt att inte kunna vara i skolan idag. Visst fick gjort lite på mitt arbete som ska vara inlämnat nästa fredag. Det ska jag klara av :) kom visserligen inte så långt idag men ändå jag har i alla fall sått fröet till arbetet nu jag. :P


Hoppas hoppas hoppas att jag kan komma in till skolan i morgon. Vill inte missa mer än nödvändigt. Men jag kan ju inte råda över vädergudarna. Så är det. Men men vill dit för att Stefan vill fika med mig innan jag börjar, så vi får ses lite :) Så jag vill till skolan både det och att inte komma efter i skolarbetet. Och missa viktig information. Får hålla koll på SJs hemsida i morgon så att jag kan meddela om jag kommer eller inte.


Idag har jag utöver att jobba med mitt arbete bara tagit det lugnt, har inte stuckit näsan utanför dörren alls idag, men det har ju varit närmare -20grader ute. Brrrr!!



 

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards