HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under januari 2010

Av Marlene - 31 januari 2010 15:24


Då var det söndag igen. Och jag har bott i Sala i snart en månad. Jösses vad tiden går fort.


Den här helgen passar vi min kusins hund Chino. Han var helt vild när han kom i fredags men sen så hände något med honom för han är helt loj och deppig. Men han har tytt sig till mig jätte mycket. Håller sig till mig jätte mycket. Rätt gulligt faktiskt. :)


I fredags följde min älskling med mig hit till Sala. :D Helt underbart var det. Han stanna här tills igår då åkte han tillbaks till Stockholm. Shit vad jag saknar han, nu vill jag ha nycklarna, vill verkligen bo med honom nu!!!


Vad kommer att hända i veckan som kommer? jo jag har skola mån-fre. Så många tidiga mornar nu ett tag framöver. :) Tur man kan sova på tåget :) och på lördag är det äntligen dags för Melodifestivalen igen :D hihi.


Idag spelar även Arsenal så jag hoppas att dom vinner. För då blir det ett skitbra avslut på den här veckan. ARSENAL 4-EVER!!   


Så nu blickar vi framåt och hoppas att jag och min underbara Stefan kommer få vår lägenhet inom en snar framtid.   ÄLSKAR DIG MIN UNDERBARA ÄLSKLING!

Av Marlene - 27 januari 2010 21:34


Jag har inte bloggat på ett tag, har inte orkat. Skolan är helt underbart men det tar på krafterna. Sån tur att jag är ledig i dag och i morgon, så man kan ladda batterierna. :)


Det har varit helt underbart, helt okej i skolan. :) Har hamnat i en rolig grupp, vi kan prata med varandra och umgås även på rasterna.


Har inte fått reda på mer om lägenheten. Men det är klart men ska bara skriva kontrakt och få nycklarna, jag hoppas på det den här veckan eller åtminstone nästa vecka. Vill bo ihop med min älskling nu!!


I morgon ska jag och farmor gå och besöka min kusin som fått sin lille son nu. :) ska bli så roligt. :D så glad för hennes skull. Har nog redan skrivit att hon fått sin lille Melvin men det kan inte skrivas för mycket. :)


Ha det bra så länge. :) tills vi hörs igen.

Av Marlene - 23 januari 2010 20:16


Men här kommer ändå ett inlägg till er.


Det har varit jätte kul den här veckan, intensiv och underhållande. Träffat en hel del nya spännande personer och jag känner att jag nog allt har valt rätt. :) Så helt okej faktiskt. :P


Sen så har jag och min underbara älskling fått en lägenhet, i Danderyd av alla ställen. :P fint ska det vara. ;)


Sen så har min goa kusin äntligen fått sin lille son. Han kom till världen igår kväll så otroligt glad för hennes skull. :)


så det har hänt en hel del den här veckan :D


Orkar inte skriva mer nu. Ska glo färdigt på Robinson med farmor och min faster Anne. sen glo på Fantastic Four.


Ha det så underbart mina goa läsare.

Av Marlene - 19 januari 2010 20:29


Nu har jag varit i skolan två dagar, och jag känner att jag faktiskt har valt rätt. Det är mycket trevliga klasskamrater jag har och det verkar rätt soft i alla fall nu i början.


Igår var första dagen och jag kände redan då att det här kommer bli kul, jobbigt men kul :) Redan fått lite kompisar att prata med och så på rasterna, och det är jätte kul det med. Tihi jag har inte en tillstymelse till skånsk dialekt överhuvudtaget. Den finns inte där och det är det som dom jag går med har upptäckt, dom undrar och jag berättar att jag har alltid haft lätt att byta dialekt, det gör jag inte med flit, det bara blir så. Men men det är den jag är så...


I dag så har jag fått en ämnesgenomgång i geografi, och det är inte det jag kommer att välja som mitt andra ämne om man säger så, :) men men det är helt okej, helt okej faktiskt. Och sen hade jag kognitivt skrivande, det innebär att man ska gå tillbaka i sin egen skolgång och tänka på hur det var och hur man upplevde sina lärare. Det var faktiskt givande och jag hamnade i en grupp som var jätte trevlig och bra på alla sätt. Mellan de två lektionerna så åt jag lunch med Stefan :) det var jätte mysigt.


I morgon är jag ledig så ska sova ut och bara vila inför torsdagen, den är jätte lång, börjar 9 och slutar 17:00 :S men men har tre timmar rast så jag kommer nog klara det, har ju tur som har ett tåg som går 17:45 så jag slipper vänta så länge efter det. Skööönt.

Av Marlene - 16 januari 2010 15:33


Då var det lördag igen, jösses vad tiden går fort alltså. Helt sanslöst vad tiden går fort.


Idag var jag och fikade med Jossan, det var jätte mysigt, vi var på Johanssons (ett café och konditori som min farfar och min pappa har jobbat på) det var jätte mysigt där, satt på en jättebra plats som hade utsikt över gågatan utanför. :D Vi hade en jätte trevlig pratstund med många skratt. Känns skönt och bra att ha någon att umgås med som är i min egen ålder häruppe. :) Så jag tror och jag hoppas på att jag och Jossan kan ses rätt ofta. För vi har jätte trevligt när vi väl ses.


Idag ska farmor och jag äta en köttgryta med potatis och morötter. Ska bli jätte gott och det är en gryta på nötkött, äter inte fläskkött. Det är inte alls gott med fläskkött. I alla fall inte i stora bitar, men bacon och skinka går bra, i lagoma doser. :)


Och sen kommer min faster Anne förbi och så, så det ska bli trevligt, får se om Johanna kommer förbi också annars så tar jag en promenad bort till henne i morgon.


Pratade med brorsan och mamma innan idag med, kändes inte så farligt. :) Så börjar nog vänja mig nu. :) Äntligen, men är fortfarande inte van vid rummet än, men det kommer väl :) Just nu så glor jag på skidor och ikväll är det en film med en av mina absoluta favvo skådisar. Christopher Eccleston (han spelar Doctor Who, Raymond Calitri i gone in sixty seconds, och så är han med i Heroes också) så den ska jag se, så får vi hoppas att den är bra också. :P

Av Marlene - 15 januari 2010 16:31


jahopp då var det redan fredag då. Tiden går tok fort, men jag har ju nästan bett om att det ska gå fort så då får man väl inte klaga när det väl gör det. :)


Sov inte lika länge i dag. skönt men var ändå duktigt trött, är inte van vid att det är så mörkt om dagarna, nu tycker jag att det ska bli vår och sommar snart. Trivs bäst på den tiden på året. Så är det.


Än har jag och Stefan inte hört något om lägenheten men det kommer väl, hoppas verkligen att vi kan få den, hoppas hoppas hoppas. :D och på måndag börjar jag klockan 8!! Hu vad tidigt jag måste gå upp då. Men det är bara på måndag som tur är som jag måste in så tidigt, men får nog gå upp tidigt om dagarna ändå, när tågen här uppe inte går som dom ska. Jäkla vinter att ställa till det. Nej nu får det banne mig bli varmt, och soligt och all snö får mer än gärna försvinna. Jag är en varmblodig person som behöver sol och värme.


I morgon ska jag fika med Jossan, min pappas kusin, hon är lika gammal som jag. Sen får vi väl se om jag träffar min kusin, tycker hennes lilla Melvin ska ta och komma ut nu, det är för spännande för att han ska hålla sig därinne. Jösses min kusin ska bli mamma det känns fortfarande lite overkligt men det försvinner sen när Melvin kommit ut. :)


Idag ska jag gå till Liljas och köpa en mosbricka med korv, får bli min fredagsmat idag, pallar inte laga mat och så vill jag skämma bort mig själv med lite gott, är inte ett dugg sugen på pizza eller hamburgare så det får bli en mosbricka med korv. :)

Av Marlene - 14 januari 2010 12:31


Idag så sov jag jätte länge. Riktigt skönt att få sova ut. Idag så får vi väl se vad man ska hitta på... spännande spännande.


Ska i alla fall laga maten idag, korvsås och makaroner. Det är det jag ska laga. Ska köpa lite frysta grönsaker också, för det får vara lite blandat med kolhydrater och grönsaker.


Det är verkligen ett vinterland här i Sala kan jag säga er. Rimfrosten hänger sig fast i grenarna och snön ligger tjock på marken, som Skåning är man inte direkt van vid så mycket snö, :P men det är inte så kallt som det kan vara i Helsingborg, tror det beror på att det inte är så himla blåsigt här som nere i Helsingborg.


Av Marlene - 13 januari 2010 18:13


Fick sova ut i dag jag. :D så det är en glad Marlene som skriver några rader nu. Åkte in till Stockholm idag och träffade Stefan. :) Tycker så mycket om han, och jag och han har troligen en lägenhet på gång i Stockholm. Hoppas hoppas hoppas att man kan få den, det är i alla fall en början. :)


Vi var på akademibokhandeln och köpte en bok till honom och sen så fikade vi lite och så, det var då min kära "svärfar" ringde och sa att det fanns en etta som vi troligen kan få. :) det är bättre än inget i alla fall och man kan ju alltid flytta till något större sen. Bra början i alla fall och så slipper jag pendla från Sala. Om vi får den så kan det bli inflyttning 1 februari, eller tidigare :D så det är toppen.


På måndag börjar jag kl 8 på morgonen, usch vad tidigt jag måste gå upp då... men som tur är så är det bara på måndag jag har det så, men så slutar jag 12:30 på måndag så jag kan ju alltid sova på tåget hem sen. :) Jag hoppas att det kommer att gå bra. Jag känner i alla fall att jag har gjort rätt val i alla fall.


Hemlängtan har avtagit lite, har inte så hemsk hemlängtan nu, så det lär bli bättre med det med ska ni se.


Har märkt att min besöksstatistik har sjunkit markant, men men det gör inget, får väl hoppas att någon läser min blogg i alla fall. :)


Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards