HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under november 2009

Av Marlene - 29 november 2009 19:20


Alltså man kan inte slappna av och njuta en enda gång när man är riktigt förkyld. Testade att gå ut igår men tji fick jag vart sjuk igen (eller rättare sagt sjukare är ju redan sjuk) Men trevligt var det att gå ut på krogen med Lisetth för en gångs skull :) Charlotta kunde inte men det får bli nästa gång :)


Igår så kom Kjell och Birgitta hit på middag (iom att mamma fyllde år i torsdags så fick det bli middag igår istället) jätte trevligt och jätte god mat, Lax i Hummersås och Pressad potatis. Riktigt gott. Till förrätt så hade vi canapéer med skagenröra och kräftstjärtar. Var riktigt smaskigt. Och till efterrätt så hade vi Prinsesstårta, så en mycket lyckad matupplevelse för mig. :) Mamma fick en jätte fin blus av dom och av Eva och Lennart som var förbi en snabbis fick hon en jätte fin röd julduk. Och vad hon fick av oss andra har jag ju redan skrivit. :)


Och innan idag så satt vi och spelade kort ett tag innan Kjell och Birgitta skulle hem. Det var roligt. :D det var länge sen jag tyckte att kortspel var kul (bara i somras hehe) Vi åt det som blev över och kollade lite Premier League. Everton-Liverpool (0-2 till Liverpool) Arsenal mötte Chelsea hemma och förlora med 0-3, vilken skit match, tycker verkligen verkligen verkligen INTE om Chelsea. Dom är så himla jobbiga!! Så det så.


Vart lite ledsen att jag inte kunde jobba idag. Behöver verkligen pengarna. Fan försvinn jäkla hosta och förkylning och den infernaliska febern kan dra dit pepparn växer.


Just nu pågår El Clazíco på Camp Nou mellan hemmalaget FC Barcelona och Real Madrid. Står allt jämt 0-0 när det återstår dryga 20minuter av första halvlek, just på den matchen är min bror just nu. Vilken lyxlirare :P Vet med mig att han trivs nått ofantligt på Camp Nou just nu. Det är ju fullsatt (98.000 åskådare kan den arenan ta, helt otroligt mycket, nästan lika mycket som det finns i hela Helsingborg, vilken hisnande tanke)


Men men ses när vi ses :P

Av Marlene - 28 november 2009 17:30


Jahopp, snart den här lördagen till ända, men ännu är det lite kvar av dagen.


Idag ska mamma ha födelsedagsmiddag med sina bröder och deras fruar, och jag och pappa med :) (inte brorsan som är i Barcelona den lyckosten, 20grader varmt har dom där nere så fuskigt) Mamma ska bjuda på lax med något gott till :P


Och idag har SVT en minnestelevision med TipsExtra som fyller 40år. Tänk vad tiden går, och oj vad jag är glad att TipsExtra startade, det är tack vare den som vi i Sverige fick se Engelskfotboll. Så tack tack tack TipsExtra för att ni introducerade Engelskfotboll till Sverige. Tack Tack Tack.


Ska ut ett litet tag med Charlotta nu på kvällen. Vad kul det ska bli, jag tycker så mycket om min underbara vän :D


Så tills vi ses igen, ha en underbar lördag och sköt om er :D

Av Marlene - 27 november 2009 21:22


Ja jag säger då det. Först så vaknar man av att man kallsvettas och hostar som fan. Feber hade jag 38,5grader, inte roligt alls.


Men så fick jag värsta nostalgisuget så glodde på gamla kort och hittade en dvd med filmsnuttar från när man var liten, herregud vad pinsam man var, skulle promt sjunga så fort kameran var i nyllet. Och bra lät det verkligen inte, men vad snälla mamma och pappa var då som lät mig hållas. :P Det var faktiskt kul att se på hur man var som liten. Kan tyvärr inte minnas delar av vad jag varit med om men det är väl helt naturligt :)


Just nu är det Idol som går varm på TVn hos oss :) så sjukt bra Erik och Tove är, det är ju inte klokt vad proffesionella dom är. Ni kanske är av en annan synpunkt men jäklar vad dom kan showa. Spännanade att se vem som får åka nu, då jag faktiskt måste säga att de fyra som är kvar är bäst hittills i Idols historia. :)


Nästa fredag börjar På Spåret igen (jag vet tantvarning MEN jag älskar det programmet) ska bli intressant att se hur Kristian Luuk och Henrik Lindström klarar av att fylla Ingvar Oldsbergs och Björn Hellbergs skor. :P


Ha det bra så länge :)

Av Marlene - 27 november 2009 11:25


Fjärde dagen jag är sjuk :( feber och hosta och en näsa som är som en kran någon lämnat rinnande. Riktigt irriterande. Men det finns en ljusglimt idag :)


Har nämligen fixat tre biljetter till Kiss konsert i Malmö, till mig, pappa och mamma :D Det var ett litet mission impossible men det klarade jag av, på bara en kvart :P


Så det ska bli kul att gå på Kiss-konsert nästa år. 13 Juni på Malmö Stadion.


Shit kom på att på söndag är det första advent. Snart har hela detta året gått och det har gått så otroligt fort. Ett händelserikt och faktiskt givande år har det varit. På gott och ont. Jag tror faktiskt att om jag ej hade varit med om det jag har varit med om, hade jag inte varit den jag är idag, skulle inte vilja ha det annorlunda.


Tills vi ses igen, sköt om er och ha en alldeles förträffligt trevlig fredag :)

Av Marlene - 26 november 2009 15:26



GRATTIS MAMMA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

 



 

TACK FÖR ATT DU FINNS

Av Marlene - 25 november 2009 17:06

 

Jag är faktiskt riktigt nöjd med den här bilden :D ser helt fantastisk ut på den :D

Av Marlene - 25 november 2009 16:39


Alltså det är helt sjukt, då jag var på jobbet så kom det fram en snubbe och frågade om jag var intresserad av ett extraknäck, att han och hans fru hade ett företag där jag skulle passa förträffligt bra. Man blev lite fundersam men snubben fick mitt mobilnummer och så får jag väl se vad det är för företag han och hans fru har. Men det är inte för inte som jag blir lite fundersam.


Idag är jag duktigt förkyld (som de flesta i vårt avlånga land troligen är). Så torterar min stackars familj med snörvel, hostande och nysande. Och mamma som är ledig från jobbet idag (hon är sjuksköterska) stackars henne :)


Och nej det är inte Svininfluensa, (visste ni förresten att influensa kommer från grekiskan och betyder ungefär påverkad av stjärnorna? sånt är rätt kul att veta :P) jag är "bara" förkyld :P Dock är det ju alltid tråkigt att vara förkyld men det är ju inte direkt livshotande för mig då jag i övrigt är kärnfrisk :)


I morgon fyller mamma år!! Gud va kul det ska bli att fira henne :D


Och på fredag åker brorsan och hans polare till Kataloniens huvudstad och Spaniens modemekka BARCELONA!! De ska på El Classíco Barcelona-Real Madrid. Och det som även är kul med deras resa är att de ska mellanlanda i en annan modestad, Milano och där ska de vänta 7 timmar!! Så de får åtminstone 3 timmar i Milano också, vissa har det bra dom :P


Så nu ska jag kurera mig och glo på Champions League ikväll, igår vann Arsenal och är vidare HEJA GUNNERS love you forever!!!

Av Marlene - 24 november 2009 19:36


Jag vet jag är lite dålig på att uppdatera här, kommer nog bli bättre snart :)


I helgen var Stefan nere, det var jätte kul att träffa han igen, vi har pratat om att flytta ihop nästa år, ska bli spännande :) en ny sida i min livsbok som kommer att skrivas :D


Annars så umgås jag med mina systrar Maria och Charlotta, och jobbar lite på helgerna, så det är lite ljus i mitt liv. :)


Snart får jag reda på om jag kommer in på högskola nu till våren så jag är så nervös inför det, vill verkligen göra något av mitt liv och flytta hemifrån, att skriva ett nytt kapitel i livets bok :)


Tills vi ses igen, ha det underbart och ta vara på varandra i vintermörkret, tänd lite ljus och mys. Men glöm inte att släcka ljusen efter er!

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards