HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under augusti 2010

Av Marlene - 31 augusti 2010 20:34


 

Haft en trevlig dag, visserligen vart det inte så mycket om antiken men väl om Mesopotamien (som kommer av orden Meso=mellan och potos=flod) och om forntidens Egypten. Spännande men kan jätte mycket om det redan. :) låter kanske lite kaxigt, men så är det.


Fin bild på Amy va? Är man inte van att se henne så där :)


Men men nu glor jag på Fångarna på fortet. Är riktigt roligt att se föräldralaget mot barnlaget. :P


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 31 augusti 2010 09:54


Alltså kan ni fatta att jag är glad. Jag ska ha en föreläsning idag om antiken. Jag är helt genomglad. Jag skrev ju i ett inlägg för en tid sen att jag var smått besatt av Romarriket så det ska bli hur trevligt som helst, och det är mellan 15:00-17:00 som jag ska vara på skolan idag, hur soft som helst.


Ska bara böckerna jag beställde i förra veckan komma så blir det kalas bra :P


Älsklingen har även han en soft dag, ska bara fotografera nåt parkeringshus och göra en skiss som dom sen ska bygga på skolan sen. Så soft soft. Dock är min tid lite tokig, kommer hem vid 6 i kväll så det blir en sen middag. Men idag ska jag nog lyxa till det lite i alla fall, känner jag att vi har förtjänat efter den här sommaren. En massa räkningar betalda och har bara en kvar nu :) helt underbart. 


Nu när den vakna mardrömmen är borta så ersätts den av mardrömmar när jag sover. Hur jobbigt som helst. Drömde att jag blev jagad av nån som ville döda mig och blev dödad jätte många gånger. Skit läskigt var det.


Men men ska nog ta lite och äta nu :) Men har inget pålägg hemma kom jag på så jag väntar till lunchen, då kan jag äta lite gott, :)


Kram så länge :D


Marlene ^^



Av Marlene - 30 augusti 2010 17:06



Då var man hemma från skolan. Jätte trevligt var det. Dock kommer det bli tufft, met tanke på att det är skit mycket vi ska läsa. Tur dock att jag har beställt böckerna som är på väg, bör vara här i morgon eller på onsdag. Så jag är hoppfull :)


Och jag får pengar i morgon :D Så jag är inte fattig längre. :D


Så nu har jag att göra ett bra tag framöver. Känns skönt faktiskt.


Men men ska glo lite Bones nu och chilla lite, finns liksom inget annat att göra.


Kram så länge :)


Marlene ^^ 

Av Marlene - 30 augusti 2010 07:54



Då var omröstningen avslutad som jag lovade.Frågan var VAD VÄNTAR EFTER LEDIGHETEN.


Dock var det snålt med röster men redovisar ändå resultatet här:


Totalt röstade 4 personer


2/4 röstade JOBB

1/4 röstade SKOLA

1/4 röstade ANNAT


En ny omröstning har lagts upp på min blogg så rösta rösta RÖSTA!


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 30 augusti 2010 07:44


Jahopp då var det dags att börja skolan igen. Fy tusan vad jag längtat efter det! Ska bli skönt att få rutin på vardagen igen. Hela veckan ska jag vara i skolan, ska bli roligt.


Idag så börjar jag 10 men var uppe innan tuppen idag. Var uppe kl 6 då min älskling gick upp. Är dock super seg just nu, men det kanske blir bättre när jag kommer till skolan :)


Skriver mer sen när jag kommer hem, inte mycket som händer nu så :P


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 26 augusti 2010 18:37


  Hej hopp. Känner mig allmänt seg idag, och ändå sov jag jätte bra i natt, sov kanske för länge så det kanske är därför jag inte känner mig så pigg. Vem vet.


Vart tog lusten att blogga vägen? Den bara försvann.


Bloggar mer en annan dag, så håll till godo med det jag bloggat om innan så länge.


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 25 augusti 2010 22:17


 

Alltså kan ni fatta hur glad jag är att Fångarna på fortet är tillbaks?? Jag växte upp med det och jag fullkomligt älskade det. Enda nackdelen är nya Fouras, han är inte bra alls, men men allt annat är som det ska och att det är Agneta Sjödin och Gunde Svan som är programledare igen är bara helt magiskt. Jag tycker dom gör ett kanon jobb.


Idag vann HIF också så nu ligger inte sketna MFF i topp längre, men vi kunde ha varit bättre, hallå Trelleborg är ju inte ens så bra så... men vi har ju en hel del skadade och Lanz borta så men vi grejar det. Heja Helsingborg vi är bäst!!


Älsklingen gick upp tidigt idag så han belv jätte trött, så just nu sitter jag uppe själv. Är inte ett dugg trött men så behöver jag ju inte gå upp lika tidigt i morgon som jag gjorde idag. Skulle registrera mig till Historiakursen, så nu ska det läsas historia för hela slanten :) Ser faktiskt fram emot det.


Och idag spelade jag och älsklingen Wii, herregud vad dålig kondis man har och jag lär ha världens träningsvärk i morgon, men det är lika bra ska ju börja träna nu i höst, och så ska jag söka nåt helgjobb så man drygar ut studiemedlet lite, det sitter inte fel det inte.


Nehepp om man inte ska ta och se vad som finns på tv och sen krypa till kojs.


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 25 augusti 2010 17:04


Grattis Matte och Debbie!


 

Lycka till med lilla Mindy Isabella Nilsson-Ljungkvist. Guldomligt söt är hon, klicka på bliden för en större bild.


Man blir inte ett dugg bebis-sjuk nej då :P hehe.


Kram så länge :)


Marlene ^^

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards