HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under april 2012

Av Marlene - 28 april 2012 21:54


Hej på er!


Jösses idag har jag varit riktigt seg och trött, men ändå gick jag upp innan 11 :) stor improvement :P hehe. Har gjort upp en plan, gjorde det redan i onsdags eller var det i torsdags men men sak samma när för det jag bestämde mig för är att jag inte får dricka Cola eller annan läsk innan min födelsedag den 4 juli. Kände det att jag allt behöver bli av med den lasten. Och en annan sak för att att få tillbaka motivationen igen till skolan ska jag se den som ett heltidsjobb istället. Att böckerna är mina verktyg eller så och att jag har ett 9 to 5 jobb och att det ska följas. Vet att jag borde tänkt på det innan och borde ha med mig det eftersom att jag läst i 5 terminer på Universitetet men det är som med livet i övrigt, ibland försvinner motivationen och det man har med sig av erfarenheterna sedan innan, eller försvinner gör de ju inte men de liksom går och gömmer sig jäkligt bra och då behöver man tänka om och börja om, det är inget fel eller skämmigt med det utan man ska bara säga "shit happens" och göra det bästa av situationen.


Haft magsjuka plus sadisten Tant Röd sedan i torsdags. Örk tror det är där orken just för denna dagen har tagit vägen. För att inte magen fungerar gör en lite trött och orkeslös. Tur man hade lite rester sedan i torsdags att äta när både fantasin och orken att laga mat från grunden inte fanns där.


Mer blir det inte kära läsare men fortsätt gärna läsa och komma med kommentarer, :)


Ta hand om er!


Kramar

 

Av Marlene - 25 april 2012 12:20


Halloj!


Vill börja med en rättelse från gårdagens inlägg, som en mycket observant läsare kommenterade så är det inte Allan Edwall som säger "Idag känner jag livet i mig" utan det är ju självklart Madicken själv som säger det, men man kan ju spekulera och fantisera om att hon kan teoretiskt ha hört det från den filosoferande Herr Nilsson någon gång som vi inte vet om :) så hypotetiskt sett kan jag ha haft rätt :P Hehe. Men mycket bra att rätta, man får inte fel citera.


Idag blir det tre rätters middag med älsklingen, måste ju fira lite att det är en helt okej onsdag samt att de påvra dagarna är över. Så idag blir det både förrätt, huvudrätt och efterrätt. Super mumsigt :) och i veckan så ska vi införskaffa en hylla till förrådet så det blir ordning där inne, att vi inte gjort det tidigare fattar inte jag. Så idag blir det matlagning och pluggning av hinduismen och buddhismen som det blir salstenta om på fredag. Huvva vad spännande, vet ju inte riktigt vilka frågor som kan tänkas dyka upp så läser vad jag kan och hoppas på det bästa.


Ha det nu underbart i vårvärmen så ses vi när vi ses :)


Kram så länge!


 

Av Marlene - 24 april 2012 20:47


Hej igen :)


Just precis nu kom jag och tänka på något tankeväckande. Eller det där lät ju lite högmodigt och precis som om jag aldrig kommer på något tankeväckande annars men just detta tyckte jag var så bra att lusten att blogga för tillfället kom tillbaka. Och nu tänker ni säkert kom till saken människa och det ska jag göra precis just nu :) Jag må vara 24 år och 7 månader ;P men snart är jag 25 och det är 5 år till jag är 30. Jag har vuxit en hel del och det är jag stolt över men en sak som jag känner mig glad över är att jag inte har vuxit färdigt än, för tänk vad trist det hade varit, för vad ska man fördriva resten av tiden och livet med då?

 

Så hurra för att man aldrig är fullärd och att det finns så mycket man kan upptäcka i vår fantastiska värld!


Just nu måste jag säga att motivationen och lusten till mycket lyser med sin frånvaro men rätt som det är så kommer den tillbaks. Så jag skickar ut en liten efterlysning. Om någon har sett en ensam liten motivation och en rädd liten lust som letar efter mig så skicka dom gärna över cyberspace. Jag saknar dom oerhört och tror de saknar mig lika mycket.

 

Men idag ska jag säga er att deras lille vän glädjen minsann har funnits hos mig hela dagen, just idag känns det som en fantastiskt underbar dag och idag har jag som Allan Edwall säger i Madicken "Idag känner jag livet i mig!" Så tack kära tisdag för att du varit sådär lagom underbar :) Och i morgon så är de påvra dagarna slut och jag ska göra en underbar middag för att fira lite :)


Så nu ska jag fortsätta känna livet i mig och önska er en fortsatt trevlig tisdag :)


Kram och massa tycker-om-er tankar till er!


 

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards