HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Marlene - 13 december 2009 18:29


Idag är det ju som ni säkert vet Lucia, :) det är en mysig tradition att fira Lucia tycker jag.







Lusse lelle lusse lelle

Elva nätter före jul

Lusse lelle lusse lelle

Elva nätter före jul

Nu äro vi hitkomna

Så näst före jul...


I Advent i Advent så tänder vi ljus

Först ett sen två sen tre och sen fyra

Och när det fjärde ljuset är tänt

Så är det ej långt till jul


Staffan var en stalledräng

(Vi tackom nu så gärna)

Han vattnade sina fålar fem

(Allt för den ljusa stjärna)

Ingen dager synes än

Stjärnorna på himmelen de blänka

Bäste fålen apelgrå

(Vi tackom nu så gärna)

Den rider Staffan själv uppå

(Allt för den ljusa stjärna)

Ingen dager synes än

Stjärnorna på himmelen de blänka


 


...se på vår tröskel stå

vitklädd med ljus i hår

Sankta Lucia, Sankta Lucia

Av Marlene - 13 december 2009 17:08


Är inte helt kry i kroppen idag, är nog lite sjuk jag, tråkigt!! Hatar att vara sjuk. Men det var en mycket trevlig dag på jobbet, trevliga kunder och de som jobbade idag på El-Giganten var roliga idag :) och väktaren som jobbade idag är jätte trevlig, han är jätte rolig :)


Synd att utekvällen blev som den blev, men man kan inte vara på topp varje helg, det är nog fysiskt omöjligt.


Idag spelar Arsenal mot Liverpool borta på Anfield Road. Fan vad jag älskar fotboll och jag älskar Arsenal laget som för alltid kommer vara i mitt hjärta. <3


Ska nu när jag har kommit in på högskola flytta ihop med min älskling :D ska bli så kul att bo ihop och jag har saknat han jätte mycket, känns så skönt att vara ihop med en som accepterar en för den man är och som förstår en, så jag har både en bästa vän och en underbar pojkvän i samma person, hur många har det? :)


Men men nu ska jag glo lite fotboll och softa lite. Sen när Charlotta kommer hem ska jag åka och hämta mina grejer hemma hos henne. Sen drar jag tillbaks hem och så ska jag faktiskt gå och lägga mig rätt tidigt idag, känner att jag behöver det. Man får inte slarva med sömnen, man blir ju trött av en anledning.

Av Marlene - 13 december 2009 10:39


Var ute igår, eller skulle gå ut igår men så fast än att jag ätit och druckit mycket vätska (inte alkohol) så höll jag hela tiden på att svimma, kändes inte det minsta kul alls. Så Charlotta skjutsa hem mig till mig, dock så är alla mina grejer kvar hemma hos henne. Men hon är så snäll som kommer ut med dom till jobbet när jag börjar vid 12. Det är jätte snällt.


Alltså jag hatar när det här händer, när hjärnan vill vara ute och ha roligt men när kroppen inte alls är i form. Ska nog börja lyssna mer på min kropp, det är inte okej att gå och vara rädd att svimma närsom och inte alls må bra fysiskt, jag mår bra mentalt men kroppen är helt slut.


Ska jobba idag, tur att jag har en stol att sitta på, så man inte svimmar, och det får bli en lite lugn dag på jobbet, ska städa runt mitt bord där och fylla på med tomtar och sånt. :) så det är fint tills i morgon då jag ej ska vara på jobbet i morgon eller på tisdag och onsdag.


Men men nu ska jag gå och bädda sängen och klä på mig mina arbetskläder. Så får jag göra det allra bästa av den här dagen, :)

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards