HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under april 2010

Av Marlene - 30 april 2010 14:43


Snart är det dags för flytt! Shit vad tiden har gått fort. Men oj vilken härlig känsla det är att man ska få sin allra första lägenhet. Tänk det kunde jag inte alls föreställa mig att jag skulle ha förra året vid den här tiden. Vid den här tiden förra året hade jag bara varit singel i lite drygt en månad och kunde inte ana att jag skulle bli ihop med min underbara Stefan. :) Tänk så det kan bli :D


Men men i morgon är det flytt dag :) är super nervös inför den, att allt ska klaffa.

Ska bli så spännande. Ett nytt kapitel i boken Marlene skrivs helt klart, :) Får man rå om sig själv och sin ekonomi men det ska nog funka det. :) Känns i varje fall jätte bra :)


Men men nu ska jag ta och duscha och sen invänta att faster ska ringa. Ska hem till henne och fira lite valborg med sallad och lite tv tittande :)


Kram så länge   

Av Marlene - 29 april 2010 16:40


Jag är bara så bra just nu. Blev klar med observationsrapporten igår och var och lämnade in den idag :D HELT JÄVLA UNDERBART!!!


Och nu är det slutåkt med SJ tågen på ett lååååångt tag, för på lördag är jag 08:a hehe :P Kommer sakna farmor och faster och kussen och hennes familj men det ska bli såååååå skönt att slippa pendla så långt, och att bo ihop med världens underbaraste kille är ju inte fy skam det heller :) Helt plötsligt så är jag lite nervös inför flytten, hoppas att vi kan komma i ordning så fort som möjligt :) Så håll tummarna.


Idag var jag och farmor och vattnade blommorna på farfars grav, och det är underbart varmt idag, och jag har sett årets första vitsippor. Så våren är här!! Stanna nu bara lova det nu våren!!


Har varit lite lat idag jag och farmor har beställt pizza på nätet som kommer hem hit 18:20 vart supersugen på pizza och vi orkar inte köra och hämta så dom kör ut istället :P sååå soft hehe.


Nej men nu ska jag bara chilla och invänta pizzan :) kram kram

Av Marlene - 26 april 2010 16:37


Jösses sitter mest och gäspar idag. Fattar inte hur jag kan vara så trött jag som sov så bra i natt och så, kanske sov för länge....?? det kan vara en anledning. Men jag har minsann varit ute idag. Var iväg och köpte gardinstänger och en kudde till soffan :) kändes riktigt husligt det :P


Just nu sitter jag och försöker få ihop mitt arbete.. Det är det som har stagnerat lite just nu. Har lite kvar men det är det som är lite jobbigt just nu, har liten plutte skrivkramp men den lossnar snart hoppas jag. Så att jag kan åka in till skolan och lämna den med ett gott samvete. Men men på't igen som man säger :P


Kram så länge :)


 

Av Marlene - 25 april 2010 22:23


Oj oj oj helt plötsligt så kom jag på att snart flyttar jag till Stockholm :) blev lite nervös helt plötsligt :P ska bli så spännande så :D


glor just nu på Da Vinci-koden den är helt okej men boken är bra mycket bättre. Det är nästan att man vill tro att den är på riktigt. En hissnande tanke är det i varje fall. Men men.


I morgon är det till att skriva lite till på arbetet. Har kommit långt på mitt arbete så kommer jag nog att bli klar med den imorgon redan. :D Skit bra LOVE IT då kan man slappa resten av veckan. Tror jag :) ska i varje fall hem till faster på fredagen men det är långt tills dess. Hinner rinna mycket vatten under broarna innan dess :)


Ha det underbart, god natt alla.

 

Av Marlene - 25 april 2010 18:13


Vad har jag hittat på idag då?? Jo jag har äntligen fått tillbaks skrivklusten alltså har skrivkrampen försvunnit :D SWEET!!! Satt och skrev lite innan min farmors syster kom och hämtade oss för vi skulle till min kusse och hennes lilla familj :) vi hade med oss en sockerkaka super mumsigt :P Melvin var jätte glad och grät inte alls mycket idag :)

 

Sen åkte vi hem och jag satte mig och skrev lite mer. Just nu har jag tagit en liten paus så tänkte jag fortsätta skriva mer i morgon, tror jag faktiskt kan bli klar redan i morgon :) ska skicka en kopia till min handledare på min VFU så han kan titta på den :) han var lite nyfiken.

 

Sen så ringde min älskling och sa att hans pappa hittat en säng till oss. 1700 för en nästan aldrig använd säng med stomme och madrass :) så bättre kan det inte bli. :D Shit bara en dryg vecka kvar till flytten. Lär när det börjar närma sig lördag vara ett nervvrak hehe, nej då jag är inte ett dugg nervös bara nyfiken hur det kommer att vara :)


Ha det underbart allesammans :D Poss!!

 

Av Marlene - 24 april 2010 14:02


Hittade lite bilder i ett fotoalbum hos farmor som jag bara måste få visa :)


 

Det här är jag när jag var fem år. Den underbara personen på bilden är min mormor som gick bort 2003. Saknad och älskad av alla. ÄLSKAR DIG MORMOR!!

Glass fest med kussen, här är jag fyra år :) tänk att man varit så lite :) Herren på bilden är min otroligt underbara farfar, han finns tyvärr inte mer bland oss men saknar honom ändå. Tänk att en av oss kussar är mamma nu :) tiden går fort den.

Farfar ja :) han var en riktig busfarfar :) jag tror aldrig jag fick heta som jag heter av han, han kalla mig Tekla, Hulda och min favorit farfars groda, det var jag det :D Saknar dig farfar. Han gick bort 1996. Är det så länge sen?!

 

Ja usch vad tiden går, två fyra åringar som blir 23 i år och en ettåring som blir 20 om bara några veckor!! Lillkillen är min lillebror. Underbart kusingäng. Har en till men hitta ingen bra bild på han :)


(Tar bort bilderna om det är någon som inte vill ha dom här så det är bara att säga till) :D   

Av Marlene - 24 april 2010 13:26


här försöker man vara duktig och göra sin examinationsuppgift och så försvinner den från datorn trots att jag sparat den!! Så sjut irriterande, och sen när jag försöker komma in på mailen på skolan så funkar inte det heller så kan inte gå in och få ut formatmallen idag. Så irriterande och så är man kanske inte så motiverad just nu. Får gå i från datorn ett tag och ta nya tag så kanske det löser sig :)

 

Men men nu har jag läst ut hela mastodont serien Sagan om Isfolket. 47 böcker på 5 veckor drygt. Inte illa. Kommer att sakna dom för dom i böckerna var så roliga och underbara att man nästan trodde dom fanns på riktigt. Men som ett kinesiskt ordspråk säger: läs en ny bok och du får en ny vän, läs den igen och det är som att återse en gammal bekant. :)


Men men vaknade upp med blå himmel och sol och nu är det mulet och ingen sol alls. Skit tråkigt men det är som det är det. Ingen snö i varje fall :)


Ses när vi ses :P

Av Marlene - 23 april 2010 15:36


Herregud vilka människor det finns i världen. På tåget hem till Sala idag så var det en tjej som började skälla ut tågpersonalen å det grövsta. Hon hade ingen biljett och så har hon mage och skälla på personalen för det, fattar inte hur folk tänker. Men där tror man att det skulle vara frid och fröjd men ack nej då. När man kommer till Sala så var det en gubbe som tuta på en gubbe i framförvarande bil och han i den främre bilen går ut och klipper till den andra och går och sätter sig i bilen och åker i väg, var jätte obehagligt och jag fattar inte hur vuxna människor kan bete sig så.

 

Var och kolla lägenheten idag, den är nog i det minsta laget men det går nog bra, vart dock lite fundersam och lite besviken för på planlösningen så skulle ena rummet vara 19kvadratmeter men det var två 11kvadrat rum som fanns där så det blir att tänka om i möbleringen. Blev lite besviken som sagt men det har runnit av mig nu.


Var med farmor och planterade lite blommor vid farfars grav. Blev jätte fint. :D Och sen var vi och handlade lite mat så ska snart gå och laga till lite käk. :)

 

Ha en underbar dag allesammans :)




 

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards