HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under oktober 2009

Av Marlene - 29 oktober 2009 00:22


Jag la upp lite videos som jag filmade på matchen :) håll till godo






Jag vet att kvaliten inte är den bästa men det var med min mobil jag filmade.


TACK ÄN EN GÅNG KUNGARNAS KUNG

Av Marlene - 29 oktober 2009 00:13


TACK FÖR ALLT HENKE! DU ÄR KUNGARNAS KUNG!!


Det var med vemod och sorg och glädje i hjärtat HBG-girl (alltså jag) gick till Gudarnas boning, OLYMPIA. En match som visserligen vanns av Djurgården (0-2 blev resultatet) men det var och kommer alltid att vara Henkes match. Han gav sitt allt i 20år till fotbollen och idag (10år efter sm-guldet 1999) så stod 11000 åskådare upp och hyllade en man som satt Helsingborg på kartan. Och som gett så mycket till fotbollen. Henke du är KUNG och GUD för mig (och för alla andra HIFfans runt om i vårt avlånga land, inte minst i staden som vars hjärta dunkar rödblått) En magisk kväll som bjöd på mycket, taffligt spel av HIF gav Djurgården vinsten men det kommer inte att kommas ihåg. Det som folk i framtiden kommer att tänka tillbaks på är en man som trots motgångar och skador rest sig ur askan som fågeln Fenix och kämpat in i det sista. Du är guld värd Henrik Larsson för det du gjort för HIF och det du gjort för fotbollen. Jag reser mig upp och hyllar dig, du kommer alltid att vara i mitt hjärta nu, då och för all framtid!


TACK TACK TACK!! DU KUNGARNAS KUNG!



                                               

Av Marlene - 28 oktober 2009 15:24


Vilken underbar kväll det var!! Charlotta, Maria och Lisetth kom hem till mig och vi hade super roligt. Kollade på I know who killed me med Lindsay Lohan. Jag gjorde hemmagjord pizza och vi satt och pratade jätte länge.


Men innan på dagen igår så var jag, pappa och brorsan på kyrkogården och satte en blomma på minneslunden till mormor, hon skulle ha fyllt 82år igår så. Mamma kunde inte följa med för hon är sjuk just nu. Men sa till mormor att blomman var från mamma också. Efter att vi varit på kyrkogården så åkte vi och handlade inför kvällen, på Maxi. Känns tufft att betala i en självscanningskassa. Man gör allt själv. Nackdelen är att man inte kan få kontanter i handen men det finns fortfarande bemannade kassor också.


Vi åkte sedan hem och åt lite middag, potatismos och korv :) mums! Jag har en liten ätstörning men den håller jag på att jobba med så nu kan jag äta utan att må illa, i alla fall inte alltid. Så städade jag lite på mitt rum och vid kvart i 6 på kvällen kom Charlotta och Maria och Maria visade oss en minnesövning hon gjort på sin kurs, den var skit svår den hette "Vem äger Zebran" det är en övning som är gjord i orginal av Einstein, då kan ni förstå att den allt var rätt svår. Men tack vare Charlotta och lite hjälp från mig själv listade vi ut vem som äger Zebran, hela övningen finns på http://crazymia.bloggagratis.se plus även lite fler roliga övningar :) Precis när vi skulle till och bli klara med övningen så kom Lisetth, vid 18:20. Vi satt och snackade och åt från den tiden till 21:00 då vi började kolla på filmen. Den är faktiskt rätt bra, Lisetth och jag hade redan sett den innan men Maria och Charlotta ville se den så då gjorde vi det, dom tyckte den var bra för den var inte ett dugg förutsägbar och det är alltid bra, mot slutet så kunde dom i princip lista ut vem som var mördaren men inte innan och jag kan säga att första gången jag såg den hade jag inte en aning vem det kunde vara. Så det var en lyckad filmkväll och det var roligt att Lisetth var med också. För den senaste tiden så har det varit jag, Maria och Charlotta som umgåtts mest.


I dag ska jag på HIF-Djurgården, Henrik Larssons sista match. :( kommer kännas konstigt att han slutar. Men allt som har en början har även ett slut, även en framgångsrik karriär som Henkes. :) Så nu ska jag dit och hurra, heja och stötta mitt lag till vinst.


HEJA HIF och TACK HENKE FÖR DEN HÄR TIDEN!!! 

Av Marlene - 26 oktober 2009 13:47


Då får ni äntligen se bilderna från HIF matchen, det var en rätt trevlig tillställning. Var där med brorsan och dom hade tHIFo (tifo är rätt trevligt, fansen gör olika roliga saker bland annat har banderoller eller liknande). HIFs tifo organisation heter tHIFo fyndigt va? :P Trist dock att vi inte fick med oss tre pinnar men en pinne är bättre än inga så är det.


Tack brorsan för att du följde med mig det vart mycket roligare då. Tack tack tack.


             

Men jag måste klaga på en sak, och det är att jag är grymt besviken på publiksiffran. Det var ju fasiken bara lite drygt 5000 i publiken, nu på onsdag ska det fan i mig vara fullsatt då det är Henkes sista hemmamatch i karriären. Så kom igen Helsingborgare (och andra med) kom till Olympia på onsdag och hylla Sveriges främsta fotbollsspelare genom tiderna. Gör inte Henke besviken på er ge honom något att se tillbaka till.


HEJA HIF ÄLSKAR ER FÖR EVIGT!!!

Av Marlene - 25 oktober 2009 18:49


ACE OF BASE OCH JORDIN SPARKS!


 

Deras låt The Juvenile är super bra. Det var den som dom skulle ha haft som titellåt till James Bond-filmen GoldenEye. Upptäckte den precis och ska köpa den på iTunes :P


 


Har även en till favvolåt som heter S.O.S (let the music play) med Jordin Sparks. Den är jätte bra och den har jag redan köpt på iTunes hehe. Så den går varm på min iPod just nu. :P


GoldenEye är en av de bästa James Bond filmerna genom tiderna, den nya Bond är rätt okej men han är fortfarande inte i närheten av Pierce Brosnan, Sean Connery, Roger Moore och Timothy Dalton.


Men men ska lägga upp bilderna från HIF-Kalmar matchen snart. :)


Tills dess ha det bra :D

Av Marlene - 22 oktober 2009 12:49


Här kommer lite bilder från när jag, mamma och pappa var ute på en långpromenad. Tog bara kort när vi var i Ramlösa Parken (som jag anser är Helsingborgs svar på Hyde Park och Central Park) för det var så fint där att man blev helt lycklig. I dag har jag en för jävlig förkylning som känns i hela ansiktet, skit jobbigt.


Men men mysigt att gå en promenad var det i alla fall :D


                   

Fint va? :) det var jätte mysigt så det så :P

Av Marlene - 21 oktober 2009 20:30


Idag ska jag ha filmkväll med Charlotta, Maria kunde inte komma idag men det kommer fler dagar :)


Snart är Charlotta här och då får jag stänga ner butiken ett tag :P


Var ute och gick en lååång promenad med mamma och pappa tog lite bilder på det som kommer att komma upp på bloggen snart. :) Det var riktigt skönt att gå den promenaden. Och det var mysigt att ta en tura, (det heter så här i Helsingborg när man sitter och myser på en färja och åker fram och tillbaka på Öresund) och vi åt riktigt god mat idag. Italienska köttbullar i tomatsås och pasta. Var mega gott. Tack för den goda maten pappa :D


Hörs och syns :)

Av Marlene - 20 oktober 2009 23:09



ÄLSKAR ER ARSENAL!!!! FÖR EVIGT!

   

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards