HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under mars 2011

Av Marlene - 23 mars 2011 15:38


Jag bara måste ventilera mig lite kring dessa 47 gudabenådade böcker. Jag fullkomligt älskar dom böckerna. Började läsa förra året vid den här tiden hemma hos farmor då de var hennes. Läste ut alla 47 på två månader. Sen flyttade jag och på hösten fick jag allihopa av farmor, så nu har jag läst hela serien tre gånger. Och jag måste säga att jag är fast.


Jag grät nåt extremt när Tengel den gode och Silje dog, samma sak när Heike dog i böckerna, jag hade verkligen fastnat för just dom. Allra mest Heike men det är ju förståeligt då han var med i tio av böckerna så efteråt i de efterföljande böckerna så blev jag nästan ledsen när jag läste om honom. Så cudos till Margit Sandemo som skrivit så underbara böcker.


Och nu till lite annat.


Jag har haft VFU nu i tre veckor, och det kändes bra. Sen har jag haft hela tre uppgifter att göra under tiden, men dom gick det så bra så med. :) Sen är fortfarande ekonomin en magvärk men det blir snart bra med den med ska ni se. Vad mer, (lika bra att passa på att blogga lite) jo vi ska ner till Skåne i påsk ska bli så jäkla skönt att komma från Stockholm ett tag. Och jag har en halv termin kvar med uppsatsskrivning. Och till hösten blir det ännu mer plugg, håller på att söka sommarjobb för fullt men har inte fått svar än från något utav de jag sökt. men men skam den som ger sig.


Sen har jag faktiskt sett kronprinsessan Victoria och prins Daniel live! Helt underbart att se dom i verkligheten, de var så vackra båda två, jag är nog mer rojalist än jag var innan om nu det går att bli det.


Sen vad mer, har varit hemskt stressad över mycket så mensen blev lite sen men nu är den här (intresseklubben antecknar) men det har varit lite stressfyllt att den inte kommit för jag är inte redo rent ekonomiskt att ha en unge just nu. Och egentligen inte känslomässigt heller. Men men nu är jag ju inte gravid så det kan jag ju slappna av från nu.


Nej men nu ska jag väl vara lite huslig och diska.


Kram så länge :)


 

Av Marlene - 2 mars 2011 12:26



Hittade detta som länk på Posh24.se roligt att se bloggarna klä sig som sina förebilder, och gladast blev ju ett rojalist hjärta att se Blondinbella som kronprinsessan, hade jag klätt mig som någon av mina förebilder hade det definitivt blivit kronprinsessan eller någon av de Norska eller Danska kronprinsessorna. (Tydligen ville det inte läggas in som bildspel här så lägger länken här i stället)


Har inte bloggat på ett tag men har inte haft det minsta lust till att göra det, men nu kom det lite grann tillbaks.


Är ute på praktik nu och vecka 11 ska jag för första gången hålla mina egna lektioner, blir visserligen bara två lektioner men det känns som en bra start i varje fall. :) Är lite nervös för det ska jag säga er.


Men men i dag skiner solen Chelsea snodde lite poäng från United och gav mitt kära Arsenal en chans att knappa in på United som ligger i topp.Ska snart duscha och be ge mig i väg med älsklingen och storhandla på Willys. Behövs ju emellanåt.


Kram så länge :D


Marlene^^

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards