HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under september 2010

Av Marlene - 30 september 2010 09:06


Fy fan alltså... det här känns så himla illa ska ni veta, har bara csn och pengarna tickar iväg så fasligt fort, det ska vara hyra, räkningar och mat och det räcker liksom inte, särskillt när det bara är jag som får från csn i hushållet också, fan fan fan, så nu har jag fått klaga av mig lite på det.


Idag kommer mamma på besök :) ska bli så roligt så ska ni veta. :D ska åka in tidigare och köpa en remsa så hon kan ta sig hem och runt stockholm :) Har en lektion idag så det blir till att åka direkt från skolan och hämta henne på stationen i södertälje :) Jippie ska bli så roligt att hon kommer på besök ska ni veta, det ger liksom ett ljus i vardagen (som är rätt dyster just nu)


Ska sälja lite kurslitteratur till ett ställe på skolan, får förhoppningsvis lite goa cash för dom.


Men men nu ska jag gå och dammsuga lite i sovrummet och sen bädda sängen och sen plocka in disken där den hör hemma. :) busy busy busy är vad jag är idag kan ni tänka er :P Hehe


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 24 september 2010 07:13


Då var den fruktade fredagen här :P Dagen före den annalkande stormen. Är så nervös kan ni tro. Tur man tvättar nu på morgonen så kan man vakna till och sen ska här pluggas som aldrig förr. :D


Det går bra att tvätta idag, inte som andra dagar där det varit vajsigt med tvättiden. (Jippie en tvättblogg har det blivit inte meningen) Men idag kommer det att gå toppen bra :) tvättar sängkläder och handdukar nu och efter den blir det lite kläder :) Nej nu får det vara punkt där på tvättsnacket :P


Idag blir jag rik igen och den här gången ska jag inte bete mig som en nyrik tönt som inte har koll nu ska det bli ändring och sparas lite (har ju en del att spara till så det vore toppen och desutom så blir kurslitteraturen framöver så dyr heller) Så spara och tänka långsiktigt än att tänka så långt näsan räcker.


Nej nu ska jag glo lite på tv innan jag ska byta i tvättmaskinen ^^


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 23 september 2010 18:03


Jag säger bara två saker kolla videon!



Kram på er alla unika varelser där ute, alla är vi unika och alla får vi finnas till!



Marlene ^^

Av Marlene - 23 september 2010 16:44


Ja jag pluggar med bara så ni vet, men jag tog en paus och då såg jag den här på videon.se så sjuka grejer dom kommer på. Kolla klippet nedan så kommer ni att fatta vad jag menar, jag skulle gärna ha en hel del av de saker dom visar, särskillt soffbordet som blir till ett matbord hade inte suttit helt fel att ha, eller garderoben som blir en dubbelsäng... äh nu ska jag inte avslöja för mycket. Kolla så får ni se :D


Ska plugga hela kvällen och så länge jag kan hålla mig vaken, ska tvätta i morgon bitti vid 7 sen så plugga ännu mer :) sen kan jag inte göra mer för att klara provet, utom att verkligen försöka minnas en del :) sen bara slappna av och inte stressa :)


Ska nog snart ta och äta lite, är lite hungrig men vill vänta lite så att man står sig resten av kvällen :)


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 22 september 2010 11:22


Det gick bra att tvätta, dock en maskin vart det sen hänga i torkskåpet som den som hängt in där hade varit snäll och tömt till mig :) blev jag glad igen av :D hehe är mysmätt just nu, ätigt lite så nu står jag förhoppningsvis tills jag kommer hem, undras vad man ska komma på att laga för mat idag? får bli nått gott och billigt :) får snart pengar igen härligt.


Packat skolväskan och är allmänt klar, sitter och myser med lite Fleetwood Mac på spotify just nu, deras låt Little lies är helt gudomligt bra, bara älskar introt till den, skulle kunna spela den om och om igen. :D


Skriv en kommentar om vad jag kan äta som är gott och billigt (och som inte innehåller majs, nötter och kyckling) så vore det toppen :D


Ska lyssna lite till sen åka in till skolan, ska bli skit kul trivs jätte bra i min grupp :)


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 22 september 2010 07:56


Jahopp så var det onsdag, tvättar och har mig, men det går sådär kan jag säga. Kan inte torka tvätten för torktumlaren där jag tvättar är sönder varit sen vi flytta in och sen så är det nån som hängt in sin tvätt i torkskåpet, trött man blir, hoppas att treans torktumlare är ledig då kan jag slänga in tvätten där ist och hänga upp resten.


Men men idag är sista seminariet innan provet, sen blir det två dagar med pluggande, och sen blir det prov på lördag. :) kommer att gå bra det :)


Nej nu ska jag gå och ta hand om tvätten,


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 20 september 2010 13:35


Så där ja då var det här valåret över, skönt faktiskt men har ju egentligen inte engagerat mig så värst mycket, det blev väl som alla andra nu på slutet när SD kom in i riksdagen, illa men men dom borgeliga får fyra år till på sig att visa varför och att dom ska vara vår regering. Själv röstade jag på Socialdemokraterna. Förra valet blev det Vänsterpartiet, hehe undras vilket det blir nästa gång det blir val? vem vet, jag vet i varje fall att livet går vidare med plugg och andra roligheter så jag tänker i alla fall lägga valet bakom mig, blev dock lite sur på facebook och fick lite tradiga kommentarer men det är glömt nu, vad gör man inte i stundens hetta. Är i alla fall stolt över Botkyrka kommun där dom röd/gröna vann :) Stolt Botkyrka-bo jag :D


Idag håller jag på att plugga för fullt inför salskrivningen som är på lördag, vilket sätt att lägga ett prov på en lördag men men det är nog lugnare på skolan då kan jag tänka :) så rätt okej är det nog ändå :P


Har tryckt i mig två piroger nu till lunch och sovit lite på sofflocket, vakna ju redan när älsklingen gick upp vid halv sju och kunde inte somna om, dels på grund av en mardröm (och nu kunde jag vara klagoande och skriva att det var en värre mardröm att vakna till valresultatet men se det gör jag inte för jag är nöjd ändå). Så jag tog täcket och kuddarna med mig och satte mig i soffan och åt en macka och läste i min kurslitteratur, jag fullkomligt gillar en bok vi har, visserligen på engelska men, den är så bra upplagd man hänger med i historien och så, den andra engelska boken vi har är också bra men inte lika bra :) Den svenska har jag (skäms skäms) inte ens öppnat, lär nog göra det och i alla fall skumma igenom den. :) Har inte kommit in i studietakten än men det kommer nog som ett brev på posten. :P


Nej nu ska jag nog ta och läsa lite till :) KÄMPA PÅ MARLENE!! :D


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 16 september 2010 22:20


Febern börjar lägga sig, så det är skönt, har varit jobbigt att ha ett feber-ont huvud. Men jag har ändå varit duktig, tagit hand om disken och sen har jag pluggat med, pluggade nästan fem timmar idag, och blev klar med uppgiften som skall lämnas in i morgon, så den är inskickad så jag behöver inte känna mig stressad i morgon bitti.


Har även planerat middagen för i morgon, blir stekt ryggbiff med ugnsgrönsaker med kall bearnaisesås och gurktärningar. :) ska bli gott.


Men men ska glo färdigt på Patrioten och sen gå och lägga mig, :)


Signing off for today :)


Marlene ^^

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards