HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under mars 2010

Av Marlene - 31 mars 2010 17:36


Oj var ju nån dag sen jag skrev här, men har haft fullt upp med skolan. Det går bra där och jag känner att jag har valt rätt här i livet :D Har haft tre bra dagar i skolan den här veckan och jag har upptäckt (igen) att jag är en riktig babbelmaja. Babblar på som in i det i skolan, men men förhoppningsvis så är jag någorlunda vettig hehe.


Nu har jag ledigt i fem hela dagar, vilken lyx och det blir en soft vecka nästa vecka med då har jag bara seminarium på tisdag sen är det till att vara ledig igen :D Men ska ju plugga lite av de böcker jag har inhandlat så :) Men helt underbart ska jag passa på att vila upp mig :)


I morgon ska jag vara duktig och göra köttbullar till påskmiddagen på lördag. Kommer att bli jätte trevligt då min faster, kusin Andreas och hans tjej Sandra, kusin Johanna med sin lilla son Melvin och hennes kille Christian och min älskade Stefan kommer hem till mig och farmor på påskmiddag, riktigt trevligt ska det bli ser verkligen fram emot det, får se om jag är duktig och tar bilder. Har lite snålt med bilder för tillfället men det kommer :)


Ha det bra så länge idag är det sista avsnittet i CSI trilogin och Arsenal möter Barcelona huj vad spännande. HEJA GUNNERS!!! VINN ÖVER ZLATAN och C/O!!!!! GUNNER FOR LIFE!!

Av Marlene - 28 mars 2010 20:29


Den är lätt den vackraste reklamen jag sett :)


Av Marlene - 28 mars 2010 20:07


Ja ni idag har det både varit produktivt och slött på samma gång. Har pluggat och varit och fikat hemma hos fastern :) mycket trevligt. Och jag sov alltför länge men skyller på sommartiden som man inte är van vid hehe. :P

 

Men men nu är det söndag och jag har en ny vecka framför mig med skola och påskfirande :D ska bli så roligt så :)

 

Idag lär det bli till att sova tidigt, så man pallar upp imorgon :)


Kram så länge

Av Marlene - 25 mars 2010 21:43


Nu har det varit två underbart tröttsamma och trevliga dagar.


Igår var det en rent ut sagt utmattande dag, först så vaknar man helt ovetandes om hur dagen ska bli. Kommer till stationen här i Sala och får reda på att tåget till Stockholm är inställt och ersatt av tåg. JÄTTE BRA!! Då kom jag en timme försent in till Stockholm men tack vare att jag valde att vara ute i god tid så blev bara en halvtimme försenad till basgruppsdagen. Så lite tur där :) så fick min närvaro och det är helt okej :)

Sen så var det till att jäkta vidare till utbildningen vid Finansinspektionen som var helt och hållet genomtrevlig :) trevliga föreläsningar och aktuella i synnerhet. Sen när jag skulle hem så var det med en minuts marginal jag hann med tåget hem :D så jag var totalt utpumpad igår.

 

Jag vaknade idag kvart över 6 och hoppades att jag inte skulle ha några problem med tågen och det fick jag inte, utan kom i god tid och kunde slappna av. Didaktik seminariet var faktiskt givande och jag kände att jag gick därifrån med känslan av att jag lärt mig nåt :)

Och sista dagen på utbildningen på FI var det idag. Var huuuur trevligt som helst och jag känner mig upplyst och fått lite mer skinn på näsan att jag varit med på det.

 

Så summan av kardemumman (som vår lärare i Didaktik säger) av dessa två dagar är att jag har vuxit som människa och jag känner mig duktig :)

 

Så nu har jag tre hela dagar som jag ska vila och läsa lite och göra lite plugg så skönt att få vila och sova ut, så jag kan bli frisk från förkylningen en gång för alla!


Kram på er så länge!

 

Av Marlene - 23 mars 2010 20:48


Vinner ni över Jessica Alba??


Hon är så vacker här att det är inte klokt.

Av Marlene - 23 mars 2010 15:18


Redan 23 mars!! Usch usch usch vad tiden går alltså. Men vet ni det har ordnat sig för mig vet ni. :) jag kan både gå på basgruppsdagen och finansinspektionens utbildning och så får jag sällskap av en i min klass till FI :D så trevlig dag det blir.


Idag var det första riktiga didaktikseminariet, var faktiskt lite över förväntan faktiskt. Och så skönt att ha fått alla uppgifter vi ska göra i grupp :) bra framförhållning.


Men men skriver mer sen är duktigt förkyld (igen) och ska sova lite


Ses sen :)

Av Marlene - 21 mars 2010 18:01


Kom till Sala och det var rena Nordpolen här!! Shit flera decimeter snö och jag fick pulsa på genom den från stationen. Usch nu får våren visa lite jävlar anamma och ta tag i sitt liv, helt enkelt!!


Varit en trevlig vecka och en mycket trevlig helg tillsammans med världens underbaraste kille. Vilken tur jag har som har han. Åkte dit till honom direkt efter att jag varit i skolan, fick förresten tillbaks mitt examensarbete och fick D :D fan vad gött (D är en del i det nya systemet D är som G+ så jag är nöjd:P). När jag kom dit så hyde vi filmer The Ugly Truth, Nomad, Final Destination4 och Natt på museet2. Av dom var The Ugly Truth och Natt på museet2 bäst :D Gillade dom starkt hade nästan kunnat köpa dom :P Sen lagade vi världens godaste mat, stekt ryggbiff med klyftpotatis och morötter i ugn, kall bearnaisesås och en skit god sallad med paprika gurka och tomat :D Super mumsigt! Och igår så lagade jag spaghetti och köttfärssås :) också jätte gott. Och idag så åkte jag hem för ville inte släpa med mig hela packningen hela dagen i morgon och plus så vill jag duscha innan också så det gjorde inget alls.


Här kommer lite bilder till er som jag tagit nu dessa två veckor (plus några jag tagit innan)


       


                             

Av Marlene - 18 mars 2010 19:29


Sorry att jag inte uppdaterat mig på länge, har verkligen inte haft ork till det, det har precis varit att jag kunnat skriva i min dagbok men men nu uppdaterar jag er i varje fall.


Har avslutat praktiken för den här gången, jag har trivts jätte bra och ser fram emot att få komma tillbaka. Trevligt har det varit. :)I tisdags så när jag fick träffa treorna från förra vecdkan så sa dom "är du här igen?" och "ska du ha lektion med oss igen?" så det är kul att bli igenkänd och att just den klassen verkade glada att se mig :) kände mig välkommen från dag ett. Så underbart. :D Kommer trivas där jätte bra framöver. Och så fick jag vara med på en historielektion igår. Var jätte kul för var med på samma förra onsdagen och igår kände de igen mig också, dock så fick jag heta Madeleine men det gör inget :)


Vad ska nästa vecka bjuda på nu när man inte har praktiken att gå till?

Ska börja på en ny kurs som heter Didaktik. Didaktik betyder läran om att lära. Så det ska bli spännande att gå på den :)


Nu ska jag glo lite Antikrundan med farmor och kan ni tor på att jag får sova läääänge imorgon till hela halv 8, rena eftermiddagen för mig. Hehe.


Hej så länge  

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards