HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under juli 2010

Av Marlene - 30 juli 2010 19:54


  Den här filmen är helt underbart rolig. Man har verkligen inte en tråkig stund alls när man ser på den. Har ni inte sett den så ska ni göra det punkt slut.


Idag har det varit en rätt seg dag, visserligen har solen skinit men blåst har det gjort. Får passa på att gå ut i morgon för SMHI som spår väder säger att det ska regna utav h-vete på söndag. Så ut och prominixa lite :P


Ska glo lite om romarriket nu så ha det underbart.


Kram så länge ^^



MARLENE :D

Av Marlene - 26 juli 2010 20:33

Sorry för dålig uppdatering, händer liksom inget i mitt liv just nu. Står på standby tills skolan börjar. Känner mig fattig som en kyrkråtta ett under att jag klarat juli. Usch hatar det verkligen, längtar verkligen tills sommarlovet är över så man dels får nått vettigt att göra och får lite pengar igen. Så det är därför jag har Gwen Stefanis låt som ledmotiv för dagen. Men men.


Nästa lördag kommer det att bli roligt :D Då ska jag och min underbara och goa äskling på Sonisphere :D Längtar tills jag får höra Alice Cooper, Mötley Crüe, Iron Maiden och Hammerfall. Längtar längtar längtar!!


Inget mer att rapportera för den här gången, får se när jag bloggar nästa gång.


Kram så länge :)

Av Marlene - 21 juli 2010 20:55


Här var vi idag jag och älsklingen <3 helt underbart att vara på Tekniska Museet idag, och trevligt var det också, har fått testa en massa roliga saker, hehe kände mig faktiskt lite som barn på nytt. :P Och 4D-bion var jätte coolt. Vindpustar, vatten i ansiktet och rörliga stolar och som kronan på verket 3D!! Fast jag sett bättre. :P Men intressant var det och värt varenda krona. Flygplan och maskiner, jag finner sånt otroligt fascinerande. :)


Imorgon blir det städdag för hela slanten. Det behövs verkligen, visserligen inte så skitigt men skönt att få det gjort. :)


Det var inte så fasligt varmt idag, inte som det var igår. Usch jag var lite av ett monster igår. Kinkig och rastlös utan dess like, men det är helt borta idag :) Behövde nog få lite kulturellt tillskott i dieten :P


Måste bara berätta om min dröm inatt, helt underbar var den. Jag och älsklingen träffade dom i KISS och blev jätte bra vänner med dom. Sen skulle dom ha en spelning i Helsingborg och vi fick komma back-stage. Coolt. Dom var jätte trevliga och hela drömmen var på engelska mina drömmar är oftast på engelska av nån anledning. ^^


Nehe nu ska jag glo lite Doctor Who med älsklingen :D

Kram så länge :)


    

Av Marlene - 20 juli 2010 12:26


Usch fy vad jag sov dåligt i natt, vakna flera gånger under natten och hade jätte svårt att somna överhuvudtaget. Men låg lite på min spikmatta och somnade direkt efteråt, bara det att det var en fest i huset nånstans som väckte mig några gånger. En av nackdelarna med att bo i ett studenthus, men men har i varje fall nånstans att bo :)


Idag är det städdag usch jag är verkligen inte huslig av mig alls. Inte för fem öre. Dock är det trevligt att tvätta det reder sig själv liksom, jag och älsklingen har delat upp det så att jag tvättar och han diskar, diska är det värsta som finns. Som sagt jag är inte ett dugg huslig alls.



Men imorgon ska vi till Tekniska Museet :D Längtar redan! hehe, man får tycka det när man inte har så mycket pengar att röra sig med, då får man bli glad för det lilla och sen är faktiskt Tekniska Museet skit trevligt så det så. :) Sen har vi hittat ett ställe bara 4 min med pendeln att bada vid. Ska dit till helgen och se hur det stället är. Spännande att åka till ett ställe man inte varit i innan.


Nej nu ska jag vara lite duktig och vika tvätt.


Kram så länge. :)


Marlene ^^

Av Marlene - 17 juli 2010 18:31

Jag bara älskar den här låten, blir så glad av den. Sen är det inte fy skam att Jared Leto från bl.a Fight Club är leadsinger i bandet heller. Första gången jag hörde den var på min nya favvo kanal MTV ROCKS, synd bara att den kommer att försvinna när freeview tiden har gått ut. Men men sånt är livet får passa på att kolla nu istället :P


Idag är det molnigt och lite svalare ute. SKÖNT!! Slippa sitta och knappt kunna andas. Konstigt egentligen att man först klagar på vinterns kyla och sen klagar man på sommarens värme. Vi blir aldrig nöjda. :P Men men en helt underbar sommar har det varit. Jag är inte blek längre och jag har badat i havet så jag är nöjd med sommaren.


Just nu glor vi lite på Indiana Jones - det sista korståget och lite på Smallville efter maten, är helt proppmätt. Blev en vad jag anser en traditionell rätt från Dalarna. Klimp med messmörssås. Helt underbart och min älskling tyckte om det, så nu kan den rätten följa med en generation till :) Så underbart det känns.


Men men ska spela lite Sims2 och låta magen stillas lite.


Kram så länge :)


Marlene Kilström ^^

Av Marlene - 14 juli 2010 17:52


Håll ögonen öppna. Känner ni igen henne? Det borde ni om ni kollat Harry Potter. Emma Watson ladies and gentlemen, Hermione om ni så vill. Videon är så söt :) och låten är helt underbar. Hörde den första gången på MTV Rocks, vi har fått ett digitalkort och nu i början har vi alla kanalerna. :)


Idag har vi varit duktiga, röjt i förrådet. och gjort fint på byrån :) Och igår fick vi blommor till fönstrena så äntligen börjar det likna ett riktigt hem.


Just nu glor jag och älsklingen på Wanted. Den är faktiskt skit bra, dock lite overklig men det gör inget. Den är bra ändå.


Imorgon sa de på vädret att det skulle bli åska här i Stockholmstrakten. Så hoppas hoppas :D jag är barnsligt förtjust i åska.


Men men titta på videon ovan och njut, lyssna igen och igen och igen :)


Nu ska jag glo vidare på filmen ses snart igen kära läsare.









Kram så länge :)


   Marlene ^^

Av Marlene - 12 juli 2010 01:08


Hehe det börjar bra :P Jimmy Jump gör det igen och lyckas ta sig ända fram till pokalen, han är helt sanslös den killen alltså. Men men lite besviken att Holland förlorade, men Spanien är värdiga vinnare ändå så det gör inget. Men fy vilken ful och respektlös match det var, skit många gula kort och en utvisning men det blev i varje fall mål på riktigt och inte straffar, det hade varit som ett smäll på käften det, så som båda lagen kämpade. Lider med Holland och glädjs med España! Så det så!


Städningen gick jätte bra, det var ett rum under all röra och allt som ska med upp till Stockholm igen har packats så nu är det bara att sova och längta hem igen.


Så godnatt världen och ha det underbart!


Kram så länge :D

Av Marlene - 11 juli 2010 12:05


Kolla in den här videon! Jagh gick i samma klass som henne i gymnasiet och jag kände det på mig att hon skulle bli nåt inom nöjesbranschen. Hon var så duktig på allt, teater (som vi gick i gymnasiet) dans musik ja allt! Så jag blir så glad att se att det går bra för henne. :)


I fredags var ju jag och Stefan och cyklade på Ven. Jätte mysigt så underbart att göra nåt bara älsklingen och jag. Vi var där från 10 till 16:30. Helt underbar dag. Men oj vad jag brände mig på ryggen, aj säger jag bara. Och så blev jag visst Two-Face i batman för ena sidan av ansiktet var rött och det andra helt vitt, hur tusan lyckades jag med det?? Ja ja det ska vara jag till att lyckas med sånt :P


Och i torsdags så spelade vi minigolf, jag kom näst sist och älsklingen förlorade bu säger jag bara! Men det var roligt och vi spelade igår med och då kom älsklingen tvåa och jag kom sist, men det gick bara inte att spela när det var så varmt (säger vi :P).


Idag ska vi städa på rummet och packa allt som ska med upp i morgon. Ska faktiskt bli riktigt skönt att komma hem igen, har saknat min egen säng! Så snart är man hemma igen. :D


Nej nu ska jag slita mig från datorn och göra lite nytta. Både jag och älsklingen ska vara lite effektiva och städa rummet ordentligt. Så det så!


Kram så länge :D

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards