HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under december 2009

Av Marlene - 30 december 2009 14:13


Sjukt fort det har gått alltså. Känns som om det var förra veckan som var januari. Det får inte gå så fort.


Tredje dagen jag går på antibiotikan och jag blir fan inte piggare för det. Men det är nog så det är, om jag ska bli frisk så får jag nog tåla att vara lite trött. :) och kortisonnässprayet är lite krångligt att ta, det är inte som vanlig nässpray inte. Men man vänjer sig nog med det också. :) Men shit att behöva ta sånna i månader. Men men nu ska jag nog kanske bli av med den här förkylningen en gång för alla.


Är lite ledsen att jag inte kan gå ut, det är så soligt och fint, inte ett enda moln på himlen, det är nog bara för att reta mig kan jag tro :P


I morgon är det nyårsafton och då ska jag minsann ut till Stefan och bara umgås med han. Så enkelt är det, en dag kan jag klara av bara jag klär mig varmt sen då vi ska ut och kolla fyrverkerier. Och hålla mig inomhus resterande av dagen. Så är det och det är det bara att acceptera.


Jag vet att jag kanske inte skriver så intressanta saker, men det är min blogg och jag skriver vad jag vill, tänker inte kritisera eller mobba någon då får ni vända er till andra bloggar. Så är det. Det här är en mobbningsfri och fördomsfri blogg där inga påhopp eller rasistiska uttalanden får förekomma.


Men för att få ett trevligt avslut så vill jag bara berätta att snart blir min kära kusin mamma, och jag kommer troligen vara uppe tills dess så jag får se den lilla prinsen :) ska bli så spännande, gå gärna in på hennes blogg och kika :) en länk till den finns i min länklista, :)


Hej så länge :)

Av Marlene - 29 december 2009 21:34


Kolla in den här underbart söta kattungen, man vill bara gosa med den :)


Av Marlene - 29 december 2009 18:21


Då är det här året snart slut och jag tänkte försöka ge mig på att skriva en årskrönika. :) Får väl se hur det går :P


Året började inte särskillt bra. Var i ett destruktivt förhållande som inte ledde någon annan vart än till det sämre. Men det lyckades jag ta mig ur starkare än någonsin. Men jag började i slutet av januari på ett jobbsökarprojekt där jag träffade dels min underbara kille :D och dels min syster Maria (vi är ju som ni säkert förstår inte riktiga systrar men det gör inget hon är min syster ändå) och en del andra underbara vänner.


Där på jobbsökarprojektet så utvecklades jag och blev starkare och tryggare med mig själv. Och det hjälpte till att göra mig till den jag är idag. :)


Jag blev ju som sagt var ihop med min underbara kille Stefan iår :) den 19juni 2009 är vår dag. Och nu har vi vart ihop sen dess, och nästa år så flyttar vi ihop, och det ska bli så himla kul.


Jag har ju också kommit in på högskola och det ska bli så spännande att komma bort från mitt kära Helsingborg och börja bli vuxen. Som om jag inte redan är vuxen hehe.


Känns så otroligt bra att äntligen göra något med mitt liv och att så mycket underbart trevligt har hänt bara det senaste halvåret. Jag känner att det har varit bra att jag inte kom in på högskola nu i höstas utan att jag fick den här hösten att utvecklas och att fördjupat min vänskap till Charlotta, Maria och Lisetth. Det gör att det kommer kännas skit bra att komma ner och besöka och veta att de finns där, en tågresa bort. Och att de förhoppningsvis har lusten att komma upp och besöka mig hehe.


Bror min tog studenten iår och han ska börja en försäljningsutbildning nu i januari så vi har båda studier framför oss. Och nästa år så blir han 20år, shit vad han har blivit stor, känns bara som om det var igår han var 5år och verkligen var en lillebror, nu är han ju jätte lång så det är många som tror att han är min storebror, men se det är han inte, han är och kommer alltid att vara min lillebror.


Pappa och mamma håller ihop och är lika kära i varandra som de var då de träffades. Så jag har verkligen haft tur som har hamnat i en kärleksfull och harmonisk familj som faktiskt aldrig bråkar. Kan nog tyckas märkligt men vi bråkar väldigt väldigt sällan. Och när vi väl "bråkar" så är det mest att vi diskuterar och resonerar fram ett lämpligt beslut. Så jag är verkligen lyckligt lottad.


Ni kan nog ana att jag är nyfiken och spänd inför hur det nya året ska bli, vad som kommer att hända. Man får helt enkelt vänta och se vad framtiden har för planer för mig. :) Vad som än kommer att hända så kommer jag att vara redo för det, för jag är stark och jag har den mentala styrkan att klara av vad som än sker.


God fortsättning på julen och ta hand om er.

Av Marlene - 29 december 2009 12:07


Ser att min besöksstatistik är ovanligt låg. Men det är väl inte så många som är inne på min blogg kan jag tro. Som mest har jag haft 37besökare under en dag. Men men det lär nog bli mer nästa år då det händer lite mer roliga saker. :)


Andra dagen på antibiotikakuren. Känner mig helt trött i hela kroppen. Fast det stod det att det kunde vara en av biverkningarna, men men det är nog bara en indikation på att kuren fungerar :D


Idag ska jag inte göra mer än att åka till arbetsförmedlingen och sen ta det lugnt, så inget spännande kommer hända mig idag. Ska bara glo en ny serie som börjar på tvåan. Förnuft och Känsla av Jane Austen. Älskar hennes böcker, dock är dom jätte sega att läsa. Bättre att se dom på tv :P


Snart är 2009 slut. Har det hänt något kul för er det här året? Skriv gärna en kommentar och berätta :)

Av Marlene - 28 december 2009 20:52


Jahopp mamma ringde i alla fall och sa att det nog inte är smittsamt, men att jag ska undvika att pussas och sånt, och inga ansträngande aktiviteter, bara vila för min del.


Det enda jag ska göra i morgon är att jag ska till arbetsförmedlingen och få mina allra sista papper från fk påskrivna. :) sen hem och vila.


Så jag kan vara med på nyår men det får bli stillsamt för min del. Och ingen alkhol, ska nog fråga Stefan om han inte vill köpa en pommac så jag kan skåla i något bubbligt iaf. Men det ska i varje fall bli trevligt och fira med Stefan och så :)


Men men det får bli tidigt i säng för mig idag, eller så tidigt det kan bli när det handlar om fröken Marlene. :P har inte direkt pli på mig själv hehe.



Av Marlene - 28 december 2009 12:44


Då har jag varit hos doktorn. Har tydligen Mycoplastma, en infektion bestående av både virus och bakterier. Så nu ska jag gå på en antibiotikakur ett tag, fick även kortisonnässpray som skall tas regelbundet under några månader. Skönt i alla fall att ha fått en diagnos.


Det var inget fel på mig i övrigt men då jag har varit öronbarn sen jag var barn så sa doktorn att jag när jag väl är klar med min medicinering skall ta kontakt med en öronläkare för att kolla mina öron igen. Det är bara skit med förkylningar och mycoplastma infektioner. Mycoplastma är som en liten lunginflammation, pappa hade det när han hade lunginflammation för ett antal år sedan.


Hoppas att antibiotikan hjälper nu :) det hoppas jag innerligen att det gör.


Så idag ska jag bara ta det lugnt. Mamma ska kolla upp om mycoplastma är smittsamt, för är det det så blir det att vara hemma på nyårsafton   



Av Marlene - 28 december 2009 08:47


Så då har jag en tid hos doktorn inbokad idag. Ska dit och få min hosta utredd. Har ju för tusan haft hosta i lite mer än fem veckor med feber och förkyling till och från. Känns så skönt att äntligen få det klarlagt (förhoppningsvis) vad det beror på.


Nu ska jag äta lite frukost och sen dra ner till Råå och träffa doktorn.


Uppdaterar er på vad som hände.

Av Marlene - 27 december 2009 16:50


Så då har jag bokat resan upp till Stockholm och Sala. Bokade två till Stockholm för mig och min älskling :) och sen en till Sala till moi. Så nu är man på väg till skolan, ska bara skriva ut biljetterna, men det funkar inte så bra när man inte har papper till skrivaren :P men det får pappa fixa på jobbet i morgon :D


Sen ska jag nog kanske inte fira nyår hos Tom utan hos Stefan i Hyllinge, det vore faktiskt rätt trevligt, tror faktiskt att jag ska göra så, så får Charlotta och Maria komma dit, Charlotta kan ju bo hos Maria så det löser sig :P Sen så kommer nog Stefans bror Kim dit, och jag kan nog anta att Lisetth också vill vara med :)


Arsenal vann med 3-0 mot Aston Villa :D Så jävla gött nu ligger vi tvåa i tabellen. Fabregas kom in och spelade 26min i andra halvlek och gjorde två mål, och Diaby gjorde det tredje. Tack gode Gud för Fabregas och Diaby, och tack för de andra spelarna i Arsenal också. JAG ÄLSKAR VERKLIGEN ARSENAL!!!


Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards