HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under februari 2010

Av Marlene - 6 februari 2010 13:51


Örk vaknade i morse (vid 10) av att den förbannade näsan var alldeles igentäppt. FAN!! Trodde jag var frisk från förkylning men icke sa nicke. Sån tur ska man inte ha, nej då.


Tur man ska äta god Lasagne och umgås med farmor och Anne. :) Idag är det Melodifestivalen!! :D Ska bli så kul att titta på.


Var och fikade med Jossan idag, jätte trevligt var det vi har så lika uppfattningar i vissa saker :) så det är kul att ha någon jämnårig här och prata med som står för samma saker som jag. :)


Sen när farmor kommer hem så ska vi åka och handla ingredienserna till Lasagnen. Ska bli så mumsigt så :P Hihi. Får nog ta och köpa en nässpray i förbutiken för jag vägrar sova med täppt näsa en natt till. Trodde jag skulle bli bra, men har nog varit lite slarvig med kortisonsprayet jag fick. Får verkligen ta tag i dag nu!!! annars blir jag ju aldrig bra. Så det så!!!


Nej ska nog ta och sova lite, känner att jag knappt kan hålla ögonen öppna.


Ha det bra så länge

Älskar dig min älskling    

Av Marlene - 4 februari 2010 18:02


Idag var det en lite kontig början. Ett tåg hade spårat ut lite utanför Arlanda, så jag vart tjugo minuter sen till skolan, "shit" jag skulle ha ett väldigt seminarium idag, men som tur var så hann jag så att jag inte missade mycket. Det gick jätte bra och nu har jag avslutat kursen Kognitivt skrivande. Skönt, :) och jag fattade äntligen vad den gick ut på :P bra att jag fattade i slutet av kursen hihi.


Resan hem till Sala gick bra, bara typ fem minuter sen till Sala var tåget. Och det är så skönt att det blir att ljusare om dagarna nu. :) Jag känner mig mycket piggare. Så äntligen har våren börjat ta sig sina första stapplande steg.


Får en liten sovmorgon i morgon :D så himla bra för jag höll på att svimma idag. Jag behöver nog några nätters god sömn så blir jag 100% igen. :)


Nej nu ska jag kolla på en dokumentär om Kristallnatten.

Av Marlene - 2 februari 2010 18:34


Jösses, om det var trevliga föreläsningar igår och som man var vaken på så var det raka motsatsen idag, det var verkligen snarkvarning idag. Vi var några som gick efter halva tiden på den sista föreläsningen. Den var verkligen tråkig. Men fick tillräcklig information så det gjorde inget. :)


Men trevligt mellan föreläsningarna var det. :)


Och det är så skönt ska ni veta att det börjar bli ljusare. Det är ljust när jag åker från Stockholm och nästan hela vägen till Sala. :) nu känns det som om det är på väg mot ljusare tider. :D   


I morgon blir det bara en föreläsning och det är i mitt favvo ämne HISTORIA!!! Ska bli så himla kul att vara på den, hoppas bara att det är en bra föreläsare, men har ju lite tur som är intresserad av historia så då blir det i alla fall bra på det viset :)


I veckans "Halv åtta hos mig" är dom i min hemstad Helsingborg. Så ni må tro att det glädjer HBG-Girl att se mitt allra käraste Helsingborg. :D Ska ner dit i mars så det ska bli kul, har man nåt att se fram emot.


Än har jag och min älskling inte hört nåt om lägenheten, men förhoppningsvis så hör vi nåt snart. För det är lite trist att gå och vara så osäker på vad som sker.


Men men, det löser sig nog ska ni se :D

Av Marlene - 1 februari 2010 17:54


Var i dag på det "stora" universitetet. Jösses det kändes verkligen gammalt, Konradsberg är mycket mysigare tycker jag. Men idag hade vi två föreläsningar. En i geografi och en i religionskunskap. Föreläsningen om religion var helt underbart mysig. Först var det en ung lärare som berättade lite om vad religionskunskapen innehåller och sånt. Han var riktigt rolig och han hade en bra berättarröst. Sen kom världens mysigaste farbror in och skulle föreläsa ytterligare om religion. Han skrev på gammaldagsvis på en griffeltavla (en svart tavla med kritor för er som inte vet :D) bara ljudet av kritan mot tavlan var så underbart mysigt. Och det var ett plus i kanten att han också hade en bra berättarröst. Han stod och mös och smålog hela tiden och så snusade han till med näsan :) jätte mysigt var det helt enkelt.


Det var även jätte trevligt på lunchen, satt och pratade med mina kurskamrater och det var jätte trevligt det :)


Att det ska vara så svårt att få tag på människan!! Jag vill ha vår lägenhet nu!! Det är fan inte rätt att låta oss vänta så här utan att få besked på vad som händer. Känns inte riktigt tryggt direkt. Men men vi ska ge dom den här veckan också sen så ska jag och Stefan personligen ringa och höra. Skippa mellanhanden så att säga.


I morgon är det en skoldag till, som kommer att vara lika lång som den här dagen. jag kommer vara helt utpumpad när veckan är slut! Men det är som tur är bara den här veckan som det är en hel vecka i skolan. Skönt med lördagen sen :P


Ha det bra så länge :)

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards