HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Marlene - 16 februari 2010 15:36


Alltså jag börjar fan misstänka att förkylningen har bosatt sig premanent i min kropp. Jag vete fan om mina vita-blodkroppar är så bra poliser trots allt. Men men hyfsat trevlig dag idag.


Kom som vanligt först till skolan, men kan ju inte ta ett senare tåg då kommer jag försent, så hellre för tidig en för sen. logiskt eller hur? :P Men det var trevligt att träffa klassen igen, dom frågar mig om hur det går med lägenheten men det står ju still med den, Sofia i klassen sa att hon ska höra sig för om det finns någon som har något rum till mig :) snäll hon är, och så sa hon att vi verkligen måste hitta på något, och jag kan bara hålla med, vore så super kul att hitta på något och lära känna henne bättre :) Känner att jag kommer lite utanför då de gör saker på fritiden, jag har ju inte samma möjlighet då tågen till sala inte går så ofta. Men men det löser sig nog


Hade redovisning idag, gick faktiskt rätt bra, kanske var lite nervös och läste kanske lite för mycket innantill men det gick överlag bra. Sen så var dagen slut vid 12 så då åkte jag hem.


Det var en tjej på tåget som var sjukt lik Megan Fox. Syns kanske inte så bra på bilden men hon var faktiskt jätte vacker. Jag är inte lagd åt det hållet och älskar min kille men shit hon var jätte vacker. Men men det var en rätt bra tåg dag, dock var det ingen som ropa ut att vi skulle anlända till Sala så jag fick hålla mig vaken, det var trevligt på tåget för de hade en som gick med en cafévagn och sålde lite förfriskningar och lite godis och sånt, riktigt gammaldags kändes det som. Och solen sken utanför fönstret så det var trevligt. :) Lugnt och skönt var det på tåget också. Så jag känner mig faktiskt helt utvilad. För en gångs skull :P Men som sagt var förkylningar har jag haft nog av nu. FÖR EN EVIGHET!!

Var ju tvungen att göra nånting för att hålla mig vaken så tog lite kort på mig själv. :) Trist att mitt pendelkort har gått ut, tack pappa för att jag fick låna lite pengar så att jag kan ta mig in till skolan.


På torsdag ska jag träffa de på min VFU (praktik) har hamnat på Danderyds Gymnasium, shit vad nervös jag är, men det ska nog gå bra det här. Trevligt att man hamnade där som man hade som sitt första hands val. :) Ska bli så sjukt spännande. Hoppas att det är en bra handledare jag får och att det är en bra skola med bra elever. Nu får man verkligen se hur skolan egentligen är ur lärarsynpunkt.


Tänkte om ni ville ha receptet på min potatis & purjolökssoppa.


POTATIS & PURJOLÖKSSOPPA

2personer


Ingredienser

En purjolök, liten om det ska vara till två annars får ni ta en större om det ska vara till fler.

5-6 potatisar

½-1tsk timjan

Vitpeppar efter behag

Salt efter behag

Kött eller grönsaksbuljong

Flytande margarin

Vatten 

Grädde elller mjölk


Så här gör du:

Skala och tärna potatisen i små bitar (blir fortare mjuka) skär av änden på purjolöken och skär längs med och skölj i kallt vatten. Strimla den sedan rätt tunt, men inte för tunt. Fräs potatis och purjolök i en vid kastrull. Häll över vatten så det täcker potatisen. Mortla timjanen och häll i tillsammans med vitpeppar, salt och buljongen. Låt koka tills potatisen är mjuk. Tag sedan av kastrullen från plattan och ha i grädde eller mjölk och mixa till en slät soppa, eller använd en elvisp om du vill ha lite potatisbitar kvar. Värm på den en stund så soppan blir helt varm, servera med en varm-macka eller med en vanlig macka.

Smaklig spis :)


Ha det bra så länge, tänker lägga in lite bilder i morgon så håll till godo med de som finns så länge :)


Kramar

Marlene




Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards