HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under augusti 2010

Av Marlene - 24 augusti 2010 11:25


Hej hopp. Vaknade lite innan elva, men en klocka såg ut som klockan var efter ett så fick lite dåligt samvete där, så snacka om att jag blev glad när jag såg att en digital visade på 10:53 :P hehe.

 

Jag och älsklingen sov över hos de han var inneboende hos innan, egentligen var det tänkt att vi bara skulle hit och hämta hans Wii som de hade lånat men det slutade med att vi blev bjudna på lite mat och sen så spelade vi Wii och drack lite vin och drinkar, jag blev lite lullig för har inte druckit på skit länge, så det gick direkt upp i skallen. Så jag ber om ursäkt för det otydliga inlägget igår.

 

Väntar på att älsklingen ska sluta på sitt vikariat idag så vi kan åka hem, borta bra men hemma bäst brukar det ju heta. :) Kan inte messa för jag min idiot glömde mobilen hemma, så otroligt dumt av mig.

 

Men men ska nog spela lite Wii och låta tiden gå så kanske klockan vill gå lite fortare.

 

Kram så länge :)

 

Marlene ^^

Av Marlene - 23 augusti 2010 22:58


Det får bli ett kort inälgg idag. Har inte min egen dator, sover borta inatt.


Har haft en trevlig dag, spelat Wii med älsklingen och dom han var inneboende hos. Och jag är lite lullig pga en grogg med red bull och vodka som jag blev bjuden på, har inte druckit så mycket men ändå är jag rätt lullig. Så ni får ursäkta om inälgget är lite otydligt. Men men ska sova nu.


God natt.


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 23 augusti 2010 02:04


 

Såg precis den här filmen på canal+. Har sett den typ 10 ggr men jag tröttnar aldrig på den. Och nu helt plötsligt förstod jag varför. Jag känner igen mig i Michelle Pfeiffers roll. Visserligen blev jag aldrig slagen. Det jag känner igen mig i är ensamheten man kan känna, rädslan att låta sig svepas med i ett förhållande helt och fullt. Just ensamheten känner jag igen mig starkast i. Även fast än att jag har helt underbara föräldrar, en underbar bror som bryr sig om och vill umgås med mig och en helt oemotståndlig och underbar pojkvän som tar mig för den jag är, utan förbehåll och helt villkorslöst. Men ändå kan den där ensamheten tränga igenom och förgifta allt som händer runt omkring mig. Känner ni igen er i detta?


Jag är inte ute efter sympati eller empati, inte heller att någon ska känna skuldkänslor för det jag skriver, det är inte därför jag skriver det här på bloggen och inte i min dagbok. Vill på nåt sätt bara skicka ut tankarna i cybervärlden och på nåt sätt hoppas att tankarna och känslorna fastnar där och aldrig kommer tillbaks.


Man kan känna sig ensam även med en harmonisk och i stort sett felfri uppväxt. Känslan av att inte vara hemma nånstans finns där ändå men har börjat ersättas av en helt annan känsla. Den att faktiskt höra hemma nånstans. Jag känner mig hemma med min pojkvän, känslan av att vara i hans famn får mig att känna mig så privilegad. Det är en ovan känsla det är det, och det tänker jag inte sticka under stolen med, och ja jag känner mig lite överväldigad, och lite rädd. Men så sakterliga börjar rädslan och ovanan avta och jag blir mer och mer orädd och van vid det hela.


Hoppas att känslan och tanken stannar kvar här i cybervärlden. Det är där den hör hemma där gör den minst skada.


Så sov gott alla och var inte oroliga om ni nån gång känner den där svaga paniken av rädsla inför något dyka upp. Låt den dyka upp och låt den försvinna lika snabbt som den kom.


Kramar så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 22 augusti 2010 16:38

Jippie äntligen har Cheryl Cole gjort en video till den här låten, hon är jätte vacker i den här videon, och bra gjord är den också. Jag har blivit ett jätte stort fan av Cheryl Cole.


Har en visdomstand som visserligen har frilagts från tandköttet men inte helt och nu helt plötsligt är både den och en annan på väg fram, ont som tusan i munnen har jag just nu. Det enda som har dämpat det onda är faktiskt cola, älsklingen sa att gurgla i rött vin ska hjälpa men systemet är ju stängt på söndagar så får testa i morgon i stället :) Men ont gör det, kanske därför jag inte kunde sova i natt heller.


Men fick se en helt okej dokumentär på MTV om Anna Nicole Smiths död. Fick rätt bra svar därifrån. Och sen på tv400 var det en förvånadsvärt bra film med Melissa Gilbert (Laura Ingalls i Lilla huset på prärien) den hette Heart of the Storm, handlade om en mamma (Melissa) och hennes två döttrar som ska klara sig när det är orkan ute och dom har fått tre förymda fångar som har brutit sig in och håller dom som gisslan. Riktigt bra och det var roligt att se Melissa i en vuxen roll :)


Nu ska jag äta middag med min älskling :)


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 20 augusti 2010 03:10


 

Om jag inte har berättat det innan så är jag ett stort fan av Nicole Richie. Fråga mig inte varför jag bara är det. Fast skulle jag förklara så är det för att hon är så cool och har lyckats gå från trash till att bli en världsstjärna som har båda fötterna på jorden samtidigt so hon har en grymt cool klädstil. Så fort jag har loosat lite vikt ska jag testa den klädstilen.


Men men nu har jag blivit trött så ska i varje fall vila tills älsklingen väcker mig i sen :)


Kramar till er som också har svårt att sova :)


Marlene ^^

Av Marlene - 20 augusti 2010 02:17


Gäsp, vill verkligen sova men kan inte. Ännu en sömnlös natt för mig.


Det som gör att jag har svårt att sova är att alla jäkla skit tankar ploppar upp. Tankar som jag helst hade velat vara utan. Den röda tråden är oftast tankar om att inte höra hemma nånstans, att andra gillas mer än mig.


Vet att tankarna är helt irrationella men dom dyker upp ändå och gör att jag inte kan sova alls. Hatar det verkligen. Borde väl ta och leva efter mammas råd, att inte göra så stor affär av att inte kunna sova, men det är lätt att säga när man inte har så dystra tankar som rent ut sagt förpestar mitt liv. Har haft dom sen jag gick i gymnasiet.


Men men nu får jag inte måla fan på väggen som man brukar säga. Nästa natt kommer jag nog sova bättre :) ville bara skriva av mig.


Och är det någon som känner igen sig så är det bara att skriva ner din historia bland kommentarerna :)


Kram så länge får se om jag går och lägger mig ändå och ser om jag kan sova lite i alla fall :)


Marlene ^^


Av Marlene - 16 augusti 2010 10:37


 


Idag är det en rätt seg måndag. Hade egentligen tänkt åka in till stan jag och brorsan men han ville inte, (och ska jag vara ärlig så känns det rätt trevligt att bara chilla hemma idag, fast det gör jag ju hela tiden dock) så vi stannar hemma så spelar han och älsklingen lite xbox innan vi ska åka in till centralen och vinka av brorsan. Tänk att han ska få låna farmors bil och köra hela vägen hem själv, det är ju ändå 58 mil från Sala till Helsingborg så det blir nog det längsta han har kört.


När jag övningskörde så körde jag och pappa från Helsingborg till Åhus, bara för att äta äkta Åhusglass, men vad besvikna vi blev då det var GBglass dom hade där, visserligen hade dom gjort sina egna strutar men ändå, ville ju ha äkta Åhusglass som är så gott :P Sen körde vi ner till Ystad och upp tillbaks mot Helsingborg. Så från Åhus tillbaks till Helsingborg körde jag 24 mil, non-stop! Man blir rätt seg men det var bra träning. Kan verkligen rekommendera er som övningskör just nu att köra en riktig långkörning. Man får mer bilvana och man lär sig att koncentrera sig bättre på körningen. Det var tack vare den och att jag hade en körlektion före uppkörningen som jag klarade uppkörningen på första försöket. Tog körkortet 2 juni 2009 så nästa år slipper jag prövotiden då har jag körkortet på riktigt! :D Ska nog hyra en bil och köra på liten roadtrip nästa år, det hade varit roligt. :D


Men men ska nog snart gå ner med brorsan och köpa lite god frukost, ska göra en ugnspannkaka till frukost. Var faktiskt duktig och gick upp innan 10 idag, ville inte sova så länge med tanke på att brorsan inte är här så speciellt länge och sen ville jag faktiskt inte sova bort hela dage, måste nog börja vända rätt dygnet igen så man kommer upp när skolan börjar. Längtar längtar.


Men tillsvidare så får jag sitta här vid datorn tills brorsan vill gå ner till affären. Snällt av han att köpa frukost, :)


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 16 augusti 2010 00:00



Har skapat en ny omröstning, kommer ligga uppe till den 30 augusti, då kommer resultatet och en ny omröstning.


Vill även göra reklam för Jacqulines nya blogg, klicka på Jacqulines namn så kommer ni dit :)


Bloggen kommer att ändra karaktär i höst (då jag kommit på ett ämne jag ska blogga om) så fram tills dess så får ni hålla till godo med det som finns :) så håll er uppdaterade och kom gärna med förslag. Jag har en liten idé men den ska bara grunnas på lite innan jag realiserar den.


Kul att man kan ändra färg på enstaka inlägg så att det inte blir samma färg hela tiden, just den här färgen gillade jag. :D Gör det lite roligare att blogga av någon outgrundlig anledning :P hehe.


Känner mig lite osocial men hur lätt är det att vara social med två som är helt inne i spelet?


Men men kram så länge tills jag bloggar igen :D


Marlene ^^

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards