HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under maj 2010

Av Marlene - 24 maj 2010 15:02


I helgen var det dop (kommer bilder snart) och så grillade vi hos faster. En trevlig helg som tyvärr blev lite förgiftad av allt tänk på skolan. Men men det går väl bra ändå.


Ska snart dra ner och handla lite mat tills kvällen. Sen blir det nog att glo lite tv och sen sova.


Som sagt kommer bilder snart när jag får tid att lägga upp dom :)


Kram så länge.

Av Marlene - 19 maj 2010 13:46


Vilken härlig dag, solen skiner, visserligen bakom lite dis men det gör inget :) varmt och härligt är det idag. Kunde inte vara bättre.


Till på köpet så fick vi sluta 45min tidigare idag så jag är så full av glädje :D visseligen fick vi en hejdundrande läsning tills på tisdag men det ska man väl klara av? Plus så ska jag intervjua en bekant om genus och sånt tills dess med, hur ska man hinna med allt? Därom tvistar de lärde :P hehe.


Men men nu har jag bokat en resa ner till Helsingborg. Ska ner 4juni och stannar till den 15:e :) det är bara jag som åker, älsklingen stannar kvar hemma, det ska bli skönt att få en semester då sen ska jag verkligen se till att göra nåt vettigt i sommar, tror inte det finns en möjlighet till jobb just nu men ska kolla upp möjligheterna till ett helgjobb i höst istället :) det kan ju kanske behövas hos något åtminstone :) Men som sagt var trevligt och välbehövt med en semestervecka :) (Bilden är över Helsingborg och Stortorget 1870)


Men men nu ska jag gå och handvispa grädde då vi inte äger en elvisp, det lär ju ta ett tag så lika bra att börja nu :P Längtar tills älsklingen kommer hem då ska jag pussa han till tusen :)


Ha det underbart i värmen :)


Av Marlene - 18 maj 2010 12:24


Jahopp här sitter man och försöker vara skit duktig genom att plugga. Går väl sådär kan jag erkänna. Ska nog pausa och gå och diska istället. Och så måste jag gå ner och köpa mat tills älsklingen kommer hem. Bara det att jag har noll fantasi till vad vi ska äta idag.


Har någon nåt tips så tas det varmt emot. :)


Lyssna på låten här nedan. Ni kanske inte gillar det men jag blir så glad av den :) Så det så.


Nej nu går jag och diskar och sen får jag banne mig plugga ordentligt. Så är det med det!!!!


Av Marlene - 17 maj 2010 22:16


Nu kommer ju som ni alla säkert vet Sex and the city 2 snart på bio, så jag tänkte passa på att ställa frågan. SKA DU SE SATC2?


Rösta här till höger :)


God natt och ses i morgon världen :)


 

Av Marlene - 17 maj 2010 16:07


Oj vad jag älskar att solen skiner! Det finns inget härligare, vi har 20+ och soligt idag här i huvudstaden. Snart har jag bott i stockholm i tre veckor! Vad fort tiden går alltså. ;) härligt är det.


Just nu är är älsklingen antagligen på väg hem från sin praktik :) Saknar han så, även fast än att vi bor ihop :) Han är så underbar finns ingen som han i hela världen. Så lycklig att få vara en del av hans liv, han är säkert helt genom lycklig av att vara en del av mitt så det jämnar ut sig <3


Idag var det en genusföreläsning med inriktning på förskolan. Var väl sådär kul att lyssna på men hon pratade bra så det blev i varje fall inte snarkvarning :) Imorgon är man ledig men inte helt ska skriva två sidor att ta med till seminariet på onsdag. Sen är det till att läsa lite så att man kan diskutera mer, har nog degat till lite.


En fullspäckad vecka är vad det är. Har plugg i morgon, onsdag är det seminarium, på torsdag föreläsning (då kommer det nog att bli snarkvarning för då är det Mikael Palme som ska hålla föreläsningen och han är dryyyyg) och på fredag är det workshop med VFU-uppgiften. Sen är det ju dop på lördag så det ska bli så trevligt så :) ska åka till Sala redan på fredag så man slipper stressa på lördagen :) Ska ta kort då så får ni lite fräscha bilder för en gångs skull :P


Hehe nej nu får Stefan komma hem så jag kan få krama nån, är jätte krammig av mig just nu :)


Ha det underbart så länge allesammans :D


 

ÄLSKADE ARSENAL!!

Av Marlene - 15 maj 2010 23:14


Oj oj oj där jag gick upp tidigt igår gjorde jag inte det idag. Sov nog på tok för länge men väcktes på ett helt underbart sätt av att Stefan kramade om mig och pussade sönder mig :) finns som sagt var värre sätt att bli väckt på hehe :P


Idag tog vi bussen till Biltema var lite spännande för hade inte åkt den bussen innan, så lite spännande var det. Och jag kan säga som så här att det behövdes varken tjocktröja, jeans eller jacka var skit varmt idag. Det var så man ville hoppa i sjön och bada så underbart soligt och varmt väder var det idag. LOVED IT!!


  Just nu är älsklingen på jobb så sitter och kurar under en filt och glor på Dante's Peak på trean i väntan på att Mannen med järnmasken ska börja. :) Glodde innan på en film som hette Laws of Attraction var ju super bra och rolig. :)


Usch i morgon blir det till att städa lägenheten. Det ser ut som ett bombnedslag rent ut sagt här hemma. Får verkligen bli bättre på att hålla ordning här. Vi bor redan trångt så... Örkipörki!!


  Plus så vann Mjällby över HIFs nemesis MFF så jävla gött och i morgon tar HIF tre pinnar och säkrar toppen :) helt jävla underbart säger jag bara :)


Ha det underbart allesammans :)

Av Marlene - 14 maj 2010 11:46


Idag gick jag upp innan nio det hör inte till vanligheterna med mig inte. :P Så känner mig helt nyttig. Dock inte gjort så mycket mer än att diska :) men men det kommer mera senare i dag känner jag på mig :P


Just nu står jag och gräddar min specialitet: Pannkakor :P första gången i lägenheten så får se hur det går hihi det kan ju bli pannkaka av det hela hehe.


Nej men skriver mer sen :)


Kram så länge.

Av Marlene - 12 maj 2010 20:06


Grattis Cecilia till dottern.


Hoppas allt gick bra :)


Jag vet att jag inte känner dig men ville bara säga grattis och lycka till.


Kramar Marlene


 

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards