HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under januari 2010

Av Marlene - 12 januari 2010 22:02


Då var man inskriven på skolan, verkar vara en bra skola. Och det verkar vara en rolig tid jag har framför mig. Men det kommer att vara lång tid men det ska jag banne mig klara av.

         


Men det som jag inte känner så starkt för är att pendla två timmar dit och två timmar hem varje dag i månader. Det kommer jag inte att klara av. Så jag vill verkligen verkligen ha en lägenhet i Stockholm så fort som möjligt. Det måste jag bara få, måste måste måste!!!


Andra dagen i Sala och det känns lite konstigt fortfarande. Det känns inte som innan, då jag bara var här på semester. Nu måste jag vara kvar här ett tag. Men det lär jag snart vänja mig vid, i alla fall att bo här, men att pendla kommer jag dö av utmattning av. Det funkar inte fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. Det gör det inte.


Jag vet man ska inte vara pessimistiskt och se positivt på det hela. Och det gör jag men jag vet hur jag är, och jag vet att det inte kommer att funka i det långa loppet. Så är det. Så jag ber till vad makter det finns att jag kommer att få en lägenhet snart.


I morgon ska jag in till Stockholm och träffa Stefan :) älskar honom och vill bo med honom. Det ska bli så kul och träffa honom i morgon. Han är helt enkelt underbar.


Så om ni som läser detta är från Stockholm kan väl hjälpa mig att be för att jag ska få en lägenhet, ni andra i vårt avlånga land också.

Av Marlene - 11 januari 2010 14:45


....och den som femtio öre har får följa med på färden.


Då sitter man på tåget till stockholm nu då. Jösses, hade glömt att jag blir så åksjuk på X2000. Men men det får gå ändå, kan ju iofs bero på att jag har lingonveckan just nu, örk för den. Tycker verkligen inte om den alls, men men det får gå ändå. Bra första start på det nya livet.


I morgon blir det inskrivning på skolan, får hoppas att jag får fatt på biljett och att det finns tåg så jag kommer in i tid.


Det kändes inte alls kul att åka från Helsingborg idag, mamma började nästan gråta och jag med, fy fan trodde inte det skulle vara så jobbigt som det var att åka. Kommer att sakna mamma, pappa och brorsan. Och mina vänner naturligtvis.


Vad kommer att hända i veckan tro?? Därom tvista det lärde.


FY FAN VAD JAG HATAR ATT HA LINGONVECKAN!!! Hatar att ha så jävulusiskt ont. Ber till vad makter det finns att det släpper i morgon, annars lär inte jag vara en rolig student i morgon, inte ett dugg. Men men som Christer Björkman sjöng "i morgon är en annan dag"


Kram på er så länge allihopa :D


Av Marlene - 8 januari 2010 20:00


Fick precis reda på att jag fått beslut att jag får CSN :D så himla skönt att det äntligen är klart.


Igår åkte jag hem till Stefan det var så underbart att träffa honom igen. Gudars vad jag älskar honom. Det känns så rätt att bo ihop med honom så nu får vi faktiskt ta och få en lägenhet så det så... vill ha en lägenhet så himla mycket. Vi kollade på Män som hatar kvinnor, den är skit bra, men obehaglig. Och sen så kollade vi på andra filmen som heter Flickan som lekte med elden. Är också jätte bra den med. Vill faktiskt se tredje filmen Luftslottet som sprängdes. Verkar också jätte bra.


Just nu sitter jag och mamma och kollar på PÅ SPÅRET. Det är skit bra, och man lär sig verkligen något samtidigt som man har roligt.


Av Marlene - 7 januari 2010 16:37


Men man kan inte anklaga skolan för att vara den snabbaste direkt, ska på tisdag redan skriva in mig!! Vilken tur att jag och Stefan ska upp på måndag så man hinner lite i alla fall. :) Så jag ska typ bara hem till farmor och lämna av grejerna så blir det nästan att jag ska iväg direkt igen, men upp tidigt som fan måste jag i alla fall så att jag kan hinna in.


Man kan skriva in sig mellan 9:00-10:30 och mellan 10:30-12:00 så är det viktig information om min utbildning. Och sen 12:00-13:00 kan man också skriva in sig. Så jag har ju lite tider att gå efter. Så det känns skönt, så får man väl se hur lång den dagen blir, men det beror ju på om man ska någonstans senare efter att man skrivit in sig.


Blev lite sur på skolan att man inte kunde få den här informationen tidigare, så man kunde planera in lite. Men man ska kanske inte begära så mycket. Det är ju ändå Stockholm så... :P


Men det här blir nog bra det ska ni se :) Det finns ju tåg som går in till Stockholm och tunnelbanan går riktigt ofta så det skulle vara höjden av otur om det inte skulle finnas en enda tunnelbana eller ett enda tåg jag kunde ta på hela tisdagen. :) Så det löser sig sa han som sket i vasken hehe :P


Och i dag har jag vart hos frissan och fått mitt hår frisserat och färgat, skit coolt vart det. Helt annorlunda än vad jag har haft det innan, har fått en skit cool lugg nu :P Och färgen är så himla cool. Och så har jag dammat av och rensat lite i tv-hyllan som jag egentligen skulle ha gjort i tisdags men det blev i alla fall av. Så nu har jag bara pluttelite kvar att städa som att dammsuga och våttorka golven. Jag vet skit tråkigt men det måste ju göras, det får inte se ut som ett bombnedslag på mitt rum när jag åker så är det helt enkelt.


Nej nu får mamma och pappa komma hem så vi kan äta, sen så ska jag få skjuts hem till Stefan och vara där tills i morgon, måste hem i morgon så jag kan planera och börja packa, så man inte har det hängande över sig på söndag då man bara vill ta det lugnt och verkligen ta in vad det är man har gett sig in på.

Av Marlene - 6 januari 2010 11:13


Hittade en låt med Selena Gomez på YouTube. Den var faktiskt skitbra, och jag bryr mig faktiskt inte att andra kanske inte gör det.


Selena Gomez - Naturally


Tro mig den är bra, lyssna på den ett par gånger. Det gjorde jag :)

Av Marlene - 5 januari 2010 16:22


Det har blivit stiltje på upplevelsernas hav

Vinden har mojnat i händelsernas land

och S/Y Marlene ligger stilla på oceanen


Kom på den nu idag då jag kom på att det står rätt stilla på händelse fronten just nu för mig. Det är därför min blogg kan kännas lite händelsefattigt just nu, men jag tror att det är lugnet före stormen. Så är det alldeles säkert. :)


Jag har inte gjort många knop i dag, skulle ha städat lite på mitt rum men har inte haft orken eller motivationen till det. Får nog ta i alla fall en hylla lite senare i kväl, så är det.


Mamma och pappa ska på middag ikväll, tror jag, jag har inte hört något annat. Jag var också bjuden men då jag är så pass förkyld så är det inte så smart då min moster är dålig. Brorsan var också bjuden men han kan inte heller komma av samma anledning. Synd det för det hade varit roligt att ha det att skriva om både här och i dagboken, men men det får vara som det är när det inte blev som man ville.


Så det får bli att jag att jag städar hyllan och sen så bara vilar. Har inte så mycket ork till mer idag. Det var sista dagen på medicineringen idag, så vi får väl se om det har hjälpt. När mamma kom hem från jobbet precis hade hon köpt KanJang jag säger bara ett ord ÖRK!! Det var verkligen inte gott men kliandet i halsen och lite av hostan försvann så får nog ta och tvinga i mig det :) det är ju ända en bra sak om man kan bli av med hostan och kliandet i halsen.

Av Marlene - 5 januari 2010 11:37


Ja vad ska man säga, jag får väl lära mig leva med att hosta till och från. Det är nog så. Men men det får vara som det är när det inte blir som man vill.


Idag ska jag ta och damma av tv-hyllan. Sen får nog pappa hjälpa mig i morgon att lyfta fram den för den är sjukt tung, så man kan dammsuga bakom där. Och sen ska jag ringa till farmor och prata med henne lite. :) Sen blir det att vila. Så är det.



Av Marlene - 4 januari 2010 22:14


Jösses den här dagen kunde inte gå långsammare...


Har ändå gjort en del idag, adressändrat, ringt och bokat tid hos frissan och städat lite på mitt rum. Men det är dock allt. Men i alla fall något.


Annars så har det varit en seg dag, har inte blivit bättre, med förkylningen menar jag. Jag hatar det, det känns inte alls kul.


Det är nog allt jag har att berätta om den här dagen, i morgon blir det nog en rolig dag känner jag på mig.


  

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards