HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Marlene - 2 januari 2010 17:53


Den odödliga repliken kommer från Liftarens Guide Till Galaxen, som jag för övrigt anser att alla ska läsa, för man blir så fruktansvärt glad av den boken. Titta inte på filmen den är inte på långa vägar i klass med boken.


En sak i den boken som jag gillar är att det är så mycket humor, och riktigt sjuk humor emellanåt :P Jag gillar speciellt sättet boken i boken är skriven på. Och en dikt som står i den är så sjuk i all sin enkelhet :D

Vid mina förfäders polyper vill jag skåda hur eljest kakakläckans ögon smäktar i sin låda med lim av torsk som aldrig förr.

 

Tror jag fick med alla delar i dikten men visst är den sjuk :P


Börjar faktiskt bli bättre nu, tror jag är av med nästan all mycoplasma, så skönt men hostan är alltjämt kvar. Men inte lika intensiv som innan antibiotikan. Då var den helt hemsk. Men nu börjar det ljusna för mig. tack och lov. :)


Hoppas att ni alla har era kroppsdelar intakta efter nyåret. Och att ni hade en underbar nyårsafton. Det hade som sagt var jag :=D hihi.


Nu efter den här helgen så är det den sista hela veckan jag har kvar som Helsingborgare. Känns redan nu super pirrigt. Jag vill inte ens tänka på hur det kommer att kännas när veckan lider mot sitt slut. Men frukta ej, jag kommer alltjämt att heta HBG-GIRL även som 08:a :P det är den jag är och kommer alltid att vara.



Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards