HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under mars 2010

Av Marlene - 5 mars 2010 17:18


Jahopp då var det fredag och jag ska hem i morgon, tillbaks till snöiga Sala igen. Jag som tyckte det var så trevligt utan all jädra snö rent ut sagt.


Veckan har gått på tok för fort, känns lite trist, tur man ska på praktik nästa vecka som man kan se fram emot. I tisdags pluggade jag som sagt och i onsdags så kom min gamla chef och skulle installera mammas och pappas nya spisfläkt. Den gamla var inte godkänd att ha i en lägenhet, så det fick lov till att köpa en ny. Det var jätte kul att träffa chefen igen, och vet ni har jobb i vinter i år igen :D så nått bra måste jag ha gjort :) och i onsdags så fikade jag med Lisetth med, var skiiit kul vi satt och babblade från halv ett till fyra och vi hade nog kunnat babbla på ännu mer om inte vi var tvungna att bryta upp, hon skulle till sin teater och jag skulle hem och plugga så men trevligt var det i alla fall :) det är en vän med ett hjärta av guld det :)


och i går så var jag på El-Giganten och köpte ett par nya hörlurar skit coola och bekväma :) bra combo, och så köpte jag en hårtork så nu kan jag duscha på morgonen :) awsome!! Sen åkte jag hem till min moster som är nyopererad, hon var så blek och såg så trött ut, hoppas att hon blir bra snart :) krya på dig moster. Sen lagade pappa världens godaste mat. Rostbiff med klyftpotatis och haricot verts med kall bearnaisesås. Det finns inget bättre än det, jo det finns det ju men ändå gott som fan är det i alla fall. Min lasagne är på samma våglängd.


Idag var jag och fikade med Maria var jätte trevligt det med, sen så skulle vi gå och besöka vår gamla grupp men dom var inte där, hade slutat för dagen tydligen men vi skrev ett meddelande på vitatavlan :) sen så åkte jag hem och väl hemma så spelade jag lite Rock Band med brorsan och sen så satte jag mig och pluggade. Har tagit en liten paus just nu bara för att ladda om batterierna till den :) men är snart klar med det så...


nej nu ska jag gå och glo lite Caspian prins av Narnia med brorsan


Kram så länge  

Av Marlene - 2 mars 2010 14:45


Så då var två fjärdedelar av de arbeten jag ska göra den här veckan klara :) Skönt det är VFU-planen och en diskussion kring Valbara litteraturen som är klar (och ni fattar nog inte vad jag babblar om men det är arbeten som jag skulle göra) så har jag bara examinationsuppgiften och att skriva om en pedagog kvar sen är jag fri från det :) super skönt verkligen :D


Sen pratade jag med han som ska vara min VFU kontakt (VFU = Praktik) och bestämt när vi ska ses på måndag. Kan komma vilken tid som helst och han var jätte trevlig. Så jag ska dit på måndag vid 10-11 beroende hur det går att ta sig dit men det löser sig nog :P


Ska träffa mamma idag på stan, ska bli såå kul och som tur är så skiner solen jag är glad. Dock inte så mycket snö så det blir inte någon gratis ljusterapi för mig idag hehe. Får se vad vi ska hitta på :) spännande spännande.


Kram så länge :D   

Av Marlene - 1 mars 2010 19:46


Blev inte så sen till Helsingborg. Hann med ett lite senare tåg till Helsingborg så jag kom fram i bra tid ändå. :)


Är helt slut i varje fall. Men oj vad kul det är att vara hemma i Helsingborg :) och så underbart det är att få träffa mamma, pappa och brorsan. (men saknar Stefan och farmor faktiskt)


Nu ska jag inte resa en lång väg på länge (inte förrän på lördag :P) Hoppas att det blir en trevlig och givande vecka.


Så detta får bli dagens sista inlägg, ses i morgon igen :) om jag orkar :P

Av Marlene - 1 mars 2010 15:19


Jahopp då har man fått agera tolk nu då :) Det var en man från Sudan eller nånstans som skulle från Mjölby till Nässjö som inte förstod vad konduktören sa. Så jag har gjort min medmänskliga handling idag :) Det kan man inte göra för lite av.


Tråkigt dock att tåget är 25min sen från Nässjö. Vet inte om jag kommer att komma i tid till tåget i Lund, men det kommer jag inte enligt konduktören. Tur jag har som har ResPlus biljett då kan jag ta vilket tåg som helst från Lund till Helsingborg. Så jag kommer dit i alla fall :) Skönt att veta.

Av Marlene - 1 mars 2010 14:24


Så då har jag lämnat Linköping. Alla dessa köpingar alltså. Köping, Linköping, Norrköping, Lidköping för att nämna några, det finns alldeles säkert fler men de har jag inte koll på.


Tydligen så kommer jag ner till ett regnigt Helsingborg, men det ska bli sååå skönt att slippa se snö ett tag, fast om jag känner mig själv rätt så kommer jag sakna det, det slår aldrig fel.

Av Marlene - 1 mars 2010 13:59


Är för närvarande 12min sen med tåget. Det går nog bra ändå för de vet om att jag ska med ett anslutande tåg i Lund. Men jobbigt med all j*vla snö som ställer till det med växlar. Men har hört att även extrem värme kan göra så att växlarna inte funkar. Men men Snart är vi i Linköping. Tiden går faktiskt tok fort när man är på resande fot, eller på resande stjärt hehe, sitter ju ner :P


Tydligen har en storm slagit till i Sala, skönt att man inte är där nu då :P

Av Marlene - 1 mars 2010 12:28


Så då sitter man på tåget till Lund, det kom i väg på utsatt tid och hittills så går resan bra :) Åker baklänges och jag som lätt blir åksjuk :P får väl se hur det här går. Tur man har lite cola, chips och choklad att kalasa på. Plus det vanliga när jag är på Pressbyrån, nyponsoppa och drickyoghurt med jordgubb och lime smak den är super god och man blir så där lagom mätt :)


Tåget ska stanna i Södertälje först sen kommer Norrköping, Linköping, Mjölby, Nässjö, Alvesta, Hässleholm, Lund, Malmö, Kastrup och Köpenhamn C. Men jag ska inte så långt som till köpenhamn utan bara till Lund. Men det är långt nog det :P Men det kommer nog gå fort jag har ju både dator och bok så det kommer inte lida något större fel på mig inte :)


En sak jag hatar med att åka tåg förutom åksjukan är alla dessa tunnlar, får skit ont i öronen av att åka genom dom. Men men ska visserligen inte klaga men ont gör det.


Alltså precis avgått från Stockholm C. Final Destination Lund hehe  

Av Marlene - 1 mars 2010 10:25


Sitter just nu på Stockholms Central och väntar på att klockan ska bli 12.21 då mitt tåg ska gå. Och vet ni det är inte inställt. :D Jag kommer till Lund i tid om Gud och alla andra makter som finns är med mig :) Och så hoppas jag att anslutande tåg från lund till Helsingborg ska funka, det får det banne mig göra :) Lite tur ska väl ändå lilla Marlene ha idag :)


Dagen började bra i alla fall. :) Jag sov ju hos Stefan och det är så underbart att vakna med honom vid min sida. :) Bara det att ha hans armar runt mig ger ett sånt oerhört lugn och jag känner mig trygg. :) Så jag känner definitivt att jag har valt rätt kille. Helt klart. :)


Åt en rätt god kärleksmums nyss, den var lite torr men det gjorde inget :P


Snart syns vi Helsingborg vare sig du vill det eller inte :)


Och en sak till. Jag är så ledsen att Aaron Ramsey i mitt underbara lag har brutit benet. Det var så hemskt att jag fan började gråta. Det är inte första gången ett lag skadar våra spelare så allvarligt. Jag vet att man inte ska protestera men allvarligt när de blir skadade så, Eduardo då och Ramsey nu då börjar man undra om de har en agenda att skada våra spelare allvarligt. För tydligen är det det enda dom tycker att dom kan stoppa oss, men det är i alla fall trist och nu kommer inte Ramsey tillbaks förrän tidigast till november om allt går vägen. Eduardo var borta ett helt år!!! Fan också, men vi kan ju i alla fall trösta oss med att vi vann Matchen och att Chelsea förlora sin :P Det är ju i alla fall något att hurra för :D


Nej nu har jag snart inget batteri kvar men jag ska försöka liverapportera från tåget sen då jag har ett eluttag i närheten :)


Syns sen :)

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards