HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Marlene - 28 april 2011 20:02


Att laga köttfärssås är farligt! Fick smält smör på armen, det gjorde jäkligt ont ska jag säga er!


Men men min kille är expert på sånt här och han säger att det kommer att lägga sig tills i morgon, eller i varje fall göra mindre ont än det gör just nu, kan inte böja armen, den vänstra om ni undrade. Fast det gör mindre ont nu än det gjorde när jag fick kokande vatten över handen. Så det är ett plus.


P.s i morgon smäller det!! :D

 

Kram så länge


 

Av Marlene - 28 april 2011 17:16


Jag har bestämt mig för att blogga ett tag till i alla fall :) så ni får dras med HBG-Girl ett tag till.


Idag var jag på Riksarkivet i Arninge. Det tar ungefär 1tim och 40min att åka dit men väl där så är det så intressant att sitta och läsa dokument som i mitt fall är över 60-70 år gamla, har till och med sett ett aktiebrev från 1200-talet, man kan knappt tänka sig så långt tillbaks. Det är rätt hissnande det. Tog lite bilder från besöket idag kommer lite längre ner i inlägget.


I morgon är det dags för Prins William och Kate Middleton att gifta sig, kommer att kolla på bröllopet hemma hos Rebecka, en ny bekantskap som jag stiftat här i Stockholm, hon och jag är så lika i jätte mycket, tvillingsjäl skulle jag vilja påstå. :) Precis som min underbara vän nere i Skåne Lisetth. Tänk att det finns så underbara människor i världen :D


Och till helgen ska jag och älsklingen åka in till stan, först så ska mitt rojalistiska hjärta få se Kungen live :D och sen gå på skansen (kanske om vi har råd det vill säga) och strosa där och kolla på Rebecka som ska spela med sin orkester där. Så har lite fullt upp nu resten av denna veckan :D


Nu har ni väl väntat tillräckligt länge så här kommer bilderna från Riksarkivet, håll till godo :)


       

Ni får ha en underbar dag i den sköna våren allesammans!!


Kram så länge kära läsare


 

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards