HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Marlene - 25 juni 2010 15:21


Vanligtvis så gillar jag inte alls Katy Perry men den här videon och låten blir man så hilma glad av :) Hon är jätte vacker i den här videon :)


Idag är det ett typiskt midsommar väder, molnigt med lite sol, skulle inte förvåna mig om det skulle regna, hehe då blir nog de som köpt säng på sova glada för då får de tillbaks alla pengar :P hihi men hoppas att det blir soligt för de som ska dansa kring midsommarstången iår :) Är faktiskt lite avis det är ju rätt kul att dansa kring den :)Det påminner mig om när jag var uppe här i Stockholm nä'r jag var liten, vi var på Skansen jag, min bror, pappa, mamma och morbror och moster. Det var jätte mycket folk där och det vart jätte många ringar runt stången :) och trevligt med musik och dans. Vi hade med oss en picknick-korg med en massa gott :) Sen åkte vi hem och dagen efter hade vi en midsommar middag på morbror och mosters balkong. :) Det jag minns mest med just den resan var att jag hade en sommar-crush på en som jobbade på Djurgårdsfärjan, har till och med ett kort på han hehe.


Midsommar är rätt härligt på ett sätt men det innebär ju även att det blir mörkare nu om dagarna även om det tar ett tag. Men men nu ska vi inte måla fan på väggen som man säger :P


Det var en härlig tid när man var liten, utan en massa vuxen-beskymmer, och vuxen-problem. Men det är rätt charmigt med att vara vuxen med, men det hade varit härligt att få återuppleva den bekymmersfria barndomen igen. Jag hade det rätt bra när jag var liten, ingen mobbing (vad jag vet jag kanske var det men uppfattade det inte vem vet) och föräldrar som aldrig bråkar, jag och min bror har aldrig bråkat eller slagit varandra som jag hört andra syskon gjort. Och det tog tills jag var 18år innan jag fick min första fylla och drack alkohol för första gången. Vågade väl inte göra mina föräldrar besvikna, eller jag drack ju en öl när jag var på klassresa till Spanien i nian men det erkände jag samma dag jag gjort det, dock vart en massa andra sura på mig för de trodde jag skvallrat på dom men det hör väl till uppväxten, jag har kommit över det i varje fall.


Den klassresan till Spanien skulle jag faktiskt helst glömma, inte p.g.a att jag drack öl (det var inte ens gott) utan för att jag blev antastad och vad jag kommer ihåg var nära att bli våldtagen, det är en sak som har färgat min uppväxt efter nian. Men nu kan jag se tillbaks och inte gråta eller bli rädd. Men det är en av anledningarna till att jag inte vill åka till Spanien i mitt liv igen. Åker hellre till Italien eller Grekland de är så mycket trevligare där :) Men Spanienresan är vad man skulle kunna säga en del av mig på gott och ont. Skönt är det i varje fall att kunna se tillbaks på resan utan att känna obehag, obehaget är bara p.g.a våldtäktsförsöket men det är i det förflutna och det kan jag inte göra något åt. Så det är bara att se framåt istället :D


Nu har jag min underbara kille som älskar mig för den jag är och jag älskar honom hur mycket som helst. Av hela mitt hjärta :D


Nej nu ska jag gosa med honom och skaka av mig allt det dåliga som hänt i det förflutna :)


Kramar alla underbara människor därute. :) Kämpa på :D

Av Marlene - 25 juni 2010 11:56


Nu är det midsommarhelgen och jag ska inte göra så mycket. Blir ingen dans kring midsommarstången iår. Det känns lite trist men det får väl vara så när man inte har råd att göra så mycket. Hatar att inte ha råd. Känner mig verkligen fattig den här sommaren. Men det ska det bli ändring på, hoppas att jag får det jobbet jag sökte. Håll tummarna.


Så vad ska ni göra nu när det är midsommar? Ska ni fira den?


Nej det får bli ett kort inlägg idag, har nada fantasi just nu.


Ha en underbar midsommar allesammans!

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards