HBG-girl - livets mening är 42

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Då var det fredag igen, vad tiden går fort

Av Marlene - 17 december 2010 12:37


Tycker fortfarande att alla mina läsare ska hjälpa Musikhjälpen! Gå ner till mitt tidigare inlägg för att få reda på hur just DU kan hjälpa till. Det är för en bra sak så kom igen och hjälp :) Klicka på bannern och gör en insats!

 

Nu ska ni få lite mer dagar, :) så håll till godo :P


Dag 18 Din Kärlek.


Min kärlek är som stranden och som gräset, är vind och vidd och ett oändligt hem, där alla frihet fick att bo där gå och komma att säga ja till mig och säga nej :P Nej men det var en rad ur en psalm i psalmboken, är inte religiös men den psalmen är så fin, hade den både på min konfirmation och så sjöng vi den på min älskade mormors begravning. Min kärlek är min underbara pojkvän som jag kommer tillbringa resten av livet med, min kärlek är också mina underbara föräldrar som jag inte skulle klara mig utan. Min kärlek är också min underbara bror som är helt underbar, den är även min underbara vän och låtsassyster Lisetth utan henne hade livet varit så fattigt. Den är även resten av min släkt tack för att ni finns. 

Min kärlek är att ge och att ta, och jag tror att det finns en för alla. ÄLSKAR MIN UNDERBARA POJKVÄN TACK FÖR ATT DU FINNS!


Dag 19 Något du ångrar.


Ska man gå runt och ångra en massa så är det inte värt att leva så är det, de val och misstag jag gjort i mina dagar har format mig till den jag är, visst det finns ju perioder och episoder som jag hade varit utan, men det går ju inte att göra ogjort så lika bra att blicka framåt istället. Visst kan det finnas någon där ute som anser att detta borde jag ångra och detta skulle jag kunna ha gjort ogjord men det går inte att älta i all evinnerlighet man måste gå vidare och lära av misstag och fel man gjort, det är ju ändå det som är meningen med livet att man ska lära av det. NUFF' SAID!!


Dag 20 Denna månaden.


Har varit hektisk, och jag har varit lite sjuk men nu är jag frisk igen, så det lämnar vi i det förflutna. nu framöver är att jag har en vecka kvar på detta året i skolan, resten av terminen kommer att bli nästa år i januari. Sen på julafton ska vi vara hos Magnus och Jessica som älsklingen bodde hos innan, ska bli så roligt så. Sen den 26 dec kommer min underbara vän Lisetth upp och ska vara här en vecka över nyår. Så roligt så, sen kommer det nog att hända lite mer roliga saker men denna månaden har varit trevlig faktiskt :)


Dag 21 Ett annat ögonblick.


Oj nu ska jag försöka komma ihåg vad jag skrev innan. Men med risk att det blir en upprepning så säger jag att ett annat ögonblick jag har varmt om hjärtat var när jag och min kille flyttade ihop, det var en härlig dag. Och jag ÅNGRAR verkligen inte att vi flyttade ihop. Längtar tills den dag jag kan säga ett tredje ögonblick vad det nu kan vara :D


Så nu får ni mer sen :)


Men idag ska jag inte göra mer än att lyssna på Musikhjälpen och göra lite på metoduppgiften vi har till nästa tisdag. Och på kompletteringsuppgiften med, hugga hugga vad jag blev trött av att bara tänka på det.


Nej nu ska jag dra en kam genom håret och gå ner och köpa lite mjölk så jag kan äta lite mannagrynsgröt :)


Kram så länge :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene - 1 augusti 2012 12:20

  Hej på er.   Jag kommer nog vara frånvarande här på bloggen ett bra tag framöver. Den senaste tiden har jag inte alls mått bra och jag har slutat med mina hormontabletter som gjort att jag mått fruktansvärt dåligt. Och detta har påverkat min ...

Av Marlene - 24 juli 2012 21:13


Hej mina vänner :) Dags för ett inlägg, som så sällan kommer. Kan väl börja med ett "intresseklubben antecknar", varit sjuk en vecka men nu är jag fit-for-fight igen :) och skolan har börjat igen efter tre veckors uppehåll som jag saknat den ...

Av Marlene - 5 juli 2012 18:14

  Hej mina vänner.   Var ett tag sen men här har ni mig igen :)   Igår fyllde jag 25 år, är därmed en fjärdedels sekel gammal och halvvägs till 50 :) Känns ju sååå glädjerikt att tänka på de två sistnämnda men men hade en underbar dag. Äl...

Av Marlene - 24 maj 2012 18:28


  Hej goa vänner!   Idag har det minsann varit en helt underbar dag. Först vaknade jag pigg, kan ni tänka er, jag som är morgontröttheten personifierad :P hehe. Och åt super god macka till frulle och O'Boy på det. Mums. Och sen var det bara att...

Av Marlene - 22 maj 2012 09:23


  Hej goa vänner!   Fick en idé precis innan jag skulle sova i natt om vad jag skulle vilja blogga om och jag kom ihåg det :D   Tänkte berätta lite om när jag jobbade på Ralton, ett paketerings företag som hade hand om distribueringen av ka...

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards