HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under oktober 2009

Av Marlene - 16 oktober 2009 13:25


Idag sov jag på tok för länge, men jag tror att jag undermedvetet ville drömma klart den otroligt fängslande dröm jag hade i natt. Den var helt otroligt rolig. Drömde att jag var på stan och helt plötsligt så kommer det fram ett rockband som håller på att spela in sin musikvideo här i stan och vill ha med mig i en riktigt stor och betydande roll i den. Jag tackar efter ett tag ja till rollen och vi har super duper roligt, dock är dom rätt excentriska av sig så dom sover på madrasser på golvet i sitt hotell medans deras hundar sover på flotta sängar. Sen helt plötsligt har Gert Fylking dött och alla går man ur huse och ska vara med i hans begravningståg, han hade blivit överkörd av en bilist, helt plötsligt så sitter jag i den bilen som hade kört över Gert Fylking precis innan det händer, och så lyckas jag övertala chauffören att låta bli att köra just där Gert Fylking ska gå. Och så räddar jag honom och alla blir jätte glada. Som sagt var en helt crazy dröm.


I dag har jag städat här hemma och senare ska jag till Charlotta och fika med henne, sen så ska hon bjuda på middag och det ska bli jätte trevligt. Maria kommer nog alldeles säkert också.


Har ni haft en knasig dröm nån gång och som ni kommer ihåg? Skulle ni kunna skriva den på gästboken så kan vi samla tokiga drömmar där. om ni vill det vill säga :) 


Men men snart så ska jag gå och äta min favorit rätt Pannkakor som mamma står och gör just nu. Mums!


Och förlåt Gert Fylking för min dröm men jag lyckades rädda dig så det så :D



Av Marlene - 15 oktober 2009 18:48


Känns som om tiden bara rusar iväg med en. Man hinner inte stanna upp och se sig omkring, nej snabbt iväg på nästa steg i livet. Man hinner inte känna efter hur livet är, förrän det slår till en med en rejäl högerkrok. Man väljer inte alltid vad man ska vara med om, ibland så blir man indragen i något. Men oftast så har man roligt, det kan jag försäkra er. :) I morgon kommer Stefan ner från Stockholm, det kommer nog alldeles säkert bli jätte roligt. :)


Har ju som ni säkert läst en helt ny frisyr. Är rätt så mycket annorlunda jämfört med vad jag har haft tidigare.


    

På kanelbullens dag bakade jag och mamma dessa smarriga bullar. Det var jätte roligt att baka och dom blev super duper goda. (Jag var ju med och gjorde dom så varför skulle dom inte bli goda hehe)


Men men på lördag träffar jag Stefan, ska bli roligt.

Av Marlene - 15 oktober 2009 18:26


Det var en Sci-fi mässa här i Helsingborg för någon tid sen, var där med mamma och vi hade jätte trevligt. De här bilderna tog jag där. Några kändisar var här då.

 

Det här är jackan Robert Patrick har på sig i Terminator 2. När han är en Terminator hehe.

 

Mamma och Arnold Schwartzenegger (tror jag stavade rätt där) som Terminator.

 

Samma gubbe men här är det jag som är med på bilden. Har sett bättre bilder på mig kan jag säga.

 

I bakgrunden ser ni Jokern (spelad av Jack Nickholson i Batman) och i förgrunden står Hannibal Lecter (Anthony Hopkins)

  

Har alltid varit ett fan av Anthony Hopkins som Hannibal Lecter. Det är något oerhört fascinerande med den mannen. 

 

Jag och en Jawor från Tatooine i Star Wars filmerna, det var rätt häftigt att se en sån på riktigt.

   

Suddig bild jag vet men bättre gick det inte att få på Danny Trejo (Con Air bland annat) Han var hur cool som helst och såg precis ut som han alltid gör i sina filmer. Vältränad var han också :)

 

Den coolaste som var med på mässan, Richard Kiel som spelade Hajen i två James Bond filmer var här, han var riktigt lång men såg så snäll och trevlig ut så, synd att det kostade 200 spänn att få en autograf av dom.

    

Darth Vader och två Klonwarriors. Jag tog ett kort tillsammans med dom, var hur häftigt som helst. Darth Vader la sin arm runt mig och det var så häftigt. Man blev lite barnslig då man fick se så mycket man kände igen. Och att få ett kort tillsammans med Darth Vader var faktiskt höjdpunkten på dagen. Det var jätte trevligt att vara där med mamma att bara göra något tillsammans bara hon och jag.


Så jag hoppas att Sci-fi mässan återvänder till Helsingborg så att HBG-Girl kan få bli som hon var när hon var liten. Det var en rolig upplevelse att se kändisarna och få kortet med Darth Vader.


Av Marlene - 15 oktober 2009 18:13


Här kommer lite bilder från när jag var med Maria, hennes dotter Ronja och Charlotta på busfabriken :) vi hade jätte roligt och jag blev jätte trött och fick blåmärken överallt :D men det var det värt.


                                          


Visst har vi roligt? :P Mina allra bästa vänner och världens sötaste lilla busfrö.

Av Marlene - 15 oktober 2009 17:34


I går kunde Sverige genom ett mirakel gått vidare till playoff till VM. Nu blev det inte så, men vi fick ett värdigt slut 4-1 mot Albanien hemma på Råsunda. Lagerbäcks sista match som tränare, 12år på posten är riktigt beundransvärt. Att klara av att leda ett lag med all press man har på sig, det kan inte vara lätt.


Känns vemodigt med allt. Inget Sverige i VM, Lagerbäcks avgång, Henkes sista i Landslaget och en oviss framtid för flera eminenta spelare, som trots allt har gett sitt hjärta och sitt bästa för ett Sverige som ändå, trots sin litenhet gentemot de stora, har lyckats ta sig till VM och EM så pass många gånger.


Nu ska vi blicka framåt och hoppas att Lagrell och company väljer en tränare som kan sitt jobb och som väljer spelare som verkligen älskar fotboll, konstigt vore det annars. 


Det är inte för inte jag står upp under Nationalsången, med handen på hjärtat och att jag ber till vad makter det finns. Mitt hjärta dunkar för fotbollen. Den rena kärlek jag känner för den sporten är outplånelig. Jag kommer alltid att älska fotboll. Där mina lag för alltid kommer att vara Arsenal och HIF, visst Roma finns där också men just Arsenal och HIF kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Älskar er! I MEDGÅNG I MOTGÅNG I GLÄDJE OCH I SORG KOMMER JAG ALLTID ATT STÖTTA ER! 


Fotboll för evigt!!!

Av Marlene - 12 oktober 2009 18:48


Varför ska måndagar vara så himla dryga?? Säg en måndag man faktiskt känner sig nöjd med... det finns inte många sådana kan jag säga!


Var visserligen och fikade med Lisetth idag och det var jätte trevligt, men resten av dagen har varit såååå grymt och obotligt tråkig. Önskar verkligen att måndagar kunde vara lite mer som tisdagar.


Ringde till min underbara kille, han är sjuk just nu :( skulle vilja vara där och göra honom frisk. Det är så himla jobbigt att vara sjuk. Så ni ser måndagar borde faskien skärpa till sig eller hur??!! Hur kan en dag vara så oerhört tråkig och hemsk? Det förvirrar även mig ska ni veta :)


Men tack Lissan för en underbar fika, jag finns här för dig min goa vän med hjärta av Guld.



Av Marlene - 11 oktober 2009 05:01


Kom precis hem efter en riktigt trevlig tjejkväll med Charlotta och Maria. Vi var först på Helsing (igen hehe :P) och sen gick vi till utposten men dom stängde typ jätte tidigt, hallå 2 på natten är fan jätte tidigt eller hur?? men men sen så gick vi till Tempel och jag måste bara säga att det var skit kul att vara där, trevlig miljö och mycket trevliga personer där.


Träffade ett gäng som var där och dom var jätte trevliga. Charlotta visade det sig kände en av dom, är inte ett dugg förvånad :) Har druckit en del alkohol ja, men jag är ändå helt medveten hur kvällen var. Men kan säga att Tempel kan jag gå på igen, för det var helt otroligt att jag, som egentligen inte gillar att festa, tyckte om ett ställe som är som Tempel.


FAN att Sverige förlora mot sketna Danmark idag i VM-kvalet. Nu är vi ute och kommer inte att få vara med i VM nere i Sydafrika nästa år. Helt sanslöst dåligt, ett VM utan Sverige är som... ja jag vet inte. Det finns helt enkelt inte. AVGÅ LAGERBÄCK!!!


Men utöver den bedrövliga Sverigematchen har jag haft en toppen bra dag. Tack så jätte mycket Charlotta min underbara vän, du gjorde en toppen bra utekväll för mig idag. All heder till Charlotta.


Innan idag så köpte jag en jätte fin klänning, kände mig jätte snygg i den, för första gången i mitt liv typ. Så tack så himla mycket H&M för en jäkligt bra design. Och tack Charlotta som lade ut lite för att jag skulle kunna köpa den. Utan dig hade drömmen om klänningen varit enbart en dröm. 


Maria sover över hos mig i kväll och så åker hon hem med bussen i morgon. Jag känner att jag kommer nog vara rätt bakis i morgon så ha överseende med mig i morgon ni som träffar mig eller pratar med mig, för jag kan omöjligt köra i morgon allra tidigast på måndag så illa är det hehe. Så med det sagt så ska jag nog försöka att sova, i en säng som snurrar i 360 grader hehe. Tack allesammans för en lyckad utekväll, i alla fall för min del. Hade super kul :D


Sov gott och så får vi se när ni kan läsa något spännande nästa gång :D


Kramar

HBG-Girl

Av Marlene - 9 oktober 2009 22:00


Hej mina läsare!!


Jag ber så mycket om ursäkt för jätte dålig uppdatering på min blogg. Min dator har inte varit sig själv den här veckan och det är först nu den inte har krånglat alls *peppar peppar*. Lovar er att lägga in bilderna från busfabriken, Maria. Kommer upp nu till helgen.


Idag har det varit en rätt soft dag. Vaknade och mådde förvånadsvärt bra. Beror nog på att den konstiga "vän" vi tjejer har kom i dag och värken försvann, helt otroligt skönt. Men istället så har den parkerat sig i mitt huvud så reta inte upp mig idag :)


Maria var här ett tag innan idag och snart är Charlotta här. Har så underbara vänner så :D


Nästa helg kommer min underbara kille hem från 08-land ska bli så himla kul!!! Då kommer det bli bilder det kan jag lova.


Men som sagt bilder och lite mer berättande kommer nu till helgen och i framtiden ska jag bli lite bättre på att uppdatera bloggen så ni kan följa med i mitt äventyrliga liv :P Även en ny omröstning är under betänkande så håll till godo till den jag har så länge :)


Ha det toppen bra allesammans.

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards