HBG-girl - livets mening är 42

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Jahopp vilken rysare det blev

Av Marlene - 20 september 2010 13:35


Så där ja då var det här valåret över, skönt faktiskt men har ju egentligen inte engagerat mig så värst mycket, det blev väl som alla andra nu på slutet när SD kom in i riksdagen, illa men men dom borgeliga får fyra år till på sig att visa varför och att dom ska vara vår regering. Själv röstade jag på Socialdemokraterna. Förra valet blev det Vänsterpartiet, hehe undras vilket det blir nästa gång det blir val? vem vet, jag vet i varje fall att livet går vidare med plugg och andra roligheter så jag tänker i alla fall lägga valet bakom mig, blev dock lite sur på facebook och fick lite tradiga kommentarer men det är glömt nu, vad gör man inte i stundens hetta. Är i alla fall stolt över Botkyrka kommun där dom röd/gröna vann :) Stolt Botkyrka-bo jag :D


Idag håller jag på att plugga för fullt inför salskrivningen som är på lördag, vilket sätt att lägga ett prov på en lördag men men det är nog lugnare på skolan då kan jag tänka :) så rätt okej är det nog ändå :P


Har tryckt i mig två piroger nu till lunch och sovit lite på sofflocket, vakna ju redan när älsklingen gick upp vid halv sju och kunde inte somna om, dels på grund av en mardröm (och nu kunde jag vara klagoande och skriva att det var en värre mardröm att vakna till valresultatet men se det gör jag inte för jag är nöjd ändå). Så jag tog täcket och kuddarna med mig och satte mig i soffan och åt en macka och läste i min kurslitteratur, jag fullkomligt gillar en bok vi har, visserligen på engelska men, den är så bra upplagd man hänger med i historien och så, den andra engelska boken vi har är också bra men inte lika bra :) Den svenska har jag (skäms skäms) inte ens öppnat, lär nog göra det och i alla fall skumma igenom den. :) Har inte kommit in i studietakten än men det kommer nog som ett brev på posten. :P


Nej nu ska jag nog ta och läsa lite till :) KÄMPA PÅ MARLENE!! :D


Kram så länge :)


Marlene ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene - 1 augusti 2012 12:20

  Hej på er.   Jag kommer nog vara frånvarande här på bloggen ett bra tag framöver. Den senaste tiden har jag inte alls mått bra och jag har slutat med mina hormontabletter som gjort att jag mått fruktansvärt dåligt. Och detta har påverkat min ...

Av Marlene - 24 juli 2012 21:13


Hej mina vänner :) Dags för ett inlägg, som så sällan kommer. Kan väl börja med ett "intresseklubben antecknar", varit sjuk en vecka men nu är jag fit-for-fight igen :) och skolan har börjat igen efter tre veckors uppehåll som jag saknat den ...

Av Marlene - 5 juli 2012 18:14

  Hej mina vänner.   Var ett tag sen men här har ni mig igen :)   Igår fyllde jag 25 år, är därmed en fjärdedels sekel gammal och halvvägs till 50 :) Känns ju sååå glädjerikt att tänka på de två sistnämnda men men hade en underbar dag. Äl...

Av Marlene - 24 maj 2012 18:28


  Hej goa vänner!   Idag har det minsann varit en helt underbar dag. Först vaknade jag pigg, kan ni tänka er, jag som är morgontröttheten personifierad :P hehe. Och åt super god macka till frulle och O'Boy på det. Mums. Och sen var det bara att...

Av Marlene - 22 maj 2012 09:23


  Hej goa vänner!   Fick en idé precis innan jag skulle sova i natt om vad jag skulle vilja blogga om och jag kom ihåg det :D   Tänkte berätta lite om när jag jobbade på Ralton, ett paketerings företag som hade hand om distribueringen av ka...

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards