HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under september 2010

Av Marlene - 15 september 2010 16:57


Såg den här på tjuvlyssnat, vart helt varm i hjärtat :)


  Visst var den söt?



Ska gå och hämta tvätten nu, och sen gå och handla lite gott till matchen är så taggad inför den HEJA HIF!!!



Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 15 september 2010 15:29


Idag är det finaldags mot ärkerivalen MFF Fy fan vad spännande det är!!! Ser verkligen fram emot matchen ikväll.



Just nu väntar jag på att spaghettin ska bli klar så jag kan äta lite sen fort ner och hämta tvätten ur torktumlaren innan jag får skäll :P Och hänga upp den andra som är i tvättmaskinen i lägenheten, typiskt att inte den j***a torktumlaren inte funkar på min våning, fick springa ner med tvätten till treans våning och torktumla där, det är därför jag måste skynda mig för det är en som har tiden 16-19 så vill helst inte komma ner och finna kläderna i sopen, så är det.


Har pluggat för fullt nu och jag känner att jag kan ta paus nu, och sen gå ner och köpa nåt gott till matchen ikväll, ont i magen av all spänning!! Nu tar vi och vinner guldet HIF!! Hade varit helt underbart


Nej nu är pastan klar, äta och sen tvätten :)


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 13 september 2010 22:47


Försökte gå och lägga mig samtidigt som Stefan vid nio men det gick verkligen inte, låg bara och vred och vände på mig, så kände att det var lika bra att gå upp och bli lite tröttare, inte direkt så att det är brådis att gå upp i morgon, när man har föreläsningar på eftermiddagen. Plus så är jag så avis på Stefan som kan somna så himla fort, och sova genom allt.


Men men sitta och glo lite historiedokumentärer tills jag inte kan hålla ögonen öppna mer är rätt bra metod :)


Kram så länge :)



Marlene ^^

Av Marlene - 13 september 2010 10:40


Tänkte jag bara måste berätta att jag minsann hittade en jacka. Det är en kappa jag köpte på Lindex, kostade visserligen 699 men den satt skitbra och jag känner mig fin i den. Så det så :P sen hittade jag en sjal på HM och så passade jag på att vara snäll mot älsklingen så köpte kallingar till han på Dressman, dom hade ett erbjudande köp 3 3-pack kalsonger betala för 2 så man är ju dum som inte utnyttjar det erbjudandet eller hur? :D


Så nu har jag shoppat så det räcker nu fram tills jag får csn igen :)


Och ddet gick tokfort att shoppa, jag är inte så dåligt på det kan jag säga gick ner nu vid 10 och var klar på en halvtimme, så jag fick lite tid till att sitta vid datorn och så, :) ska nog ta pendeln som går 11.22 för älsklingen ringde och sa att det var nåt elfel i hela Stockholm så vissa pendeltågstider är inställda, Kanske borde ta den som går 11.07 istället bara för att vara på den säkra sidan??


So this is me signing out.


kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 13 september 2010 09:34


Jahopp då var det måndag igen. Helt otroligt :P hehe world make sense once more :D


Nu på morgonen har jag varit jätte duktig, gjort läxan klar som jag påbörjade igår. Och det gick i ett nafs så nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå ner i gallerian och köpa en jacka, behöver verkligen det så stövlarna som jag kollat på får vänta tills jag ser att jag har råd med dom ska ju först och främst betala hyra och räkningar nästa vecka så det återstår att se. Men en jacka ska det bli idag, det regnar och jag har bara min skinnjacka och min vinterjacka så ingen av dom vill jag ha nu, vinterjackan ska jag ha i vinter och skinnjackan tål inte regn så det blir till att köpa en som gör det. Så enkelt är det.


Nej duschen nu och sen gå ner och handla, :)


Kram så länge får se om jag skriver när jag kommer hem från skolan. :)


Marlene ^^

Av Marlene - 12 september 2010 22:26


Sitter och glor på Eastern Promises, den har 18års gräns på canal+ riktigt våldsam är den. Men jäkligt bra och det är helt otroligt vad Viggo Mortensen ser bra ut i den, helt otroligt :)


Idag har jag varit duktig minsann, städat och haft mig, :) Och pluggat med, har bara en fråga kvar men den går jag upp tidigt i morgon för att göra klart så kan jag skicka in uppgiften till seminariet senare på dagen.


Funderar på att skaffa ny frisyr eller om jag ska köpa ett par stövlar, har inte riktigt bestämt mig, har sett ett par på Eurosko som är fina men måste ju prova dom först för jag har ett litet problem, och det är att mina vader är lite för stora, så har svårt att hitta men ska höra med dom som jobbar på skoaffären om dom har några som passar, skulle verkligen vilja ha ett par stövlar nu i höst och vinter, har bara mina uggs och det räcker inte långt.


Men men ska glo klart på filmen sen går jag och lägger mig, :)


Kram så länge


Marlene ^^

Av Marlene - 10 september 2010 18:24


Såg precis den här videon på Vh1 och blev jätte glad, var ett tag sen Sophie Ellis Bextor var på tapeten. Så det var roligt att se den här videon, och det är en bra låt med så det är ju ett plus :P


Idag var jag på en föreläsning om bysans och Islam, var helt okej, dock lite svårt att förstå föreläsaren då han inte pratade så bra svenska, men det som jag förstod var helt okej. Dock är det några tokstollar som tror att dom är själva i salen och börjar ställa fråga på fråga, det är inte det föreläsningarna är till för, frågor får man ta upp efteråt eller på seminarierna så enkelt är det. Men överlag var det rätt givande.


Nu ska jag ta och spela lite sims2 och försöka hålla mig vaken till natten, är sjukt trött idag. Känns svårt att hålla sig vaken just nu men ska banne mig ge mig dän på att klara av det.


Au revoir readers :P


Marlene ^^

Av Marlene - 10 september 2010 11:14


Då var det fredag igen, vad fort tiden ska gå då. Men men det kommer inte hända nåt spännande i helgen. Bara plugg och vara hemma, som vanligt, lite trist men så är det.


Ska snart klä mig ordentligt och bege mig till skolan. Föreläsning idag 13-15, sen hem, ska nog äta ute idag, köpa nåt på Max eller nåt. Får se vad det blir.


Tråkigt inlägg idag men kände att jag ville dela med mig av dagens göromål.



Kram så länge :)



Marlene ^^

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards