HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Marlene - 29 september 2009 21:05


Idag spelar Arsenal mot Olympiacos hemma på Emirate Stadium. Står just nu 0-0 ska uppdatera den här bloggen under matchens gång.


Efter en halvlek står det alltjämt 0-0, fast Arsenal har haft ett antal bra chanser att göra mål. Olympiacos målvakt siktar nog på att få någon form av tapperhetsmedalj eller något, men den kommer han inte att få för nu kommer Arsenal att spräcka hans nolla så är det helt enkelt!!


I andra halvlek spräcktes nollan för Olympiacos, Robin Van Persie gjorde 1-0 78'e matchminuten, efter att Olympiacos hållit tätt i sitt försvarsled. Andreij Arshavin gjorde mål i 86'e matchminuten för Arsenal, så just nu står det 2-0 till Arsenal. Det var nog egentligen offside men domaren dömde mål och det är jag tacksam över. Nu ska vi bara hålla tätt resten av matchen så har vi tre pinnar säkrade :) Kapten för Arsenal är min jämnåriga favoritspelare Cesc Fàbregas.


JAAAAAA!!!!! ARSENAL VANN!!!!


2-0 till Arsenal.


HEJA ARSENAL!!!



Av Marlene - 29 september 2009 16:13


Ni som besöker min blogg kan ni skriva något litet i gästboken eller en liten kommentar. Är lite nyfiken av hur många som besöker min blogg. Och berätta gärna hur du kom i kontakt med den.


Kramar

Marlene

Av Marlene - 29 september 2009 14:36


Var på Folkuniversitetet i dag med Maria och hälsade på. Det var jätte roligt, dom har verkligen saknat en. Man kan ju säga att jag och Maria var dom roligaste på skolan, även min underbara kille Stefan som jag träffade där, Tom, Johan och Niklas var riktigt roliga, resten var liksom lite blyga av sig. Det kan jag inte anklaga varken mig eller Maria för att vara :P hehe. 


Och för att knyta an till rubriken så tänkte jag bara rekommendera er att läsa eller åtminstone se filmen Sofies Värld. Den är kanon bra.


Och visst stämmer rubriken rätt bra på det mesta, någon gång måste allt ha uppstått ur tomma intet. För visst jag säger inget om det här med att Gud skapade världen på 7dagar, men jag tror att det vart ett Big Bang, men att någon typ en Gud satte igång det hela. Nu kanske ni tycker att jag är flummig och det får ni tycka. Jag tror på det och det står jag för. Men visst är det fascinerande?? Jag är grymt fascinerad av det.


Ur led är tiden

Och ve att jag är den

Som fötts

Att ställa den rätt igen

/Hamlet


En skugga blott som går och går är livet

En stackars skådespelare

Som larmar och gör sig till en timmas tid på scenen

Och sedan ej hörs av

Det är en saga

Berättad av en dåre

Låter stort

Betyder intet

/McBeth


Världen en skådebana är

Och män och kvinnor spelar på densamma

/Shakespeare

 

Tidigare månad - Senare månad

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards