HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg under oktober 2010

Av Marlene - 16 oktober 2010 18:10


Visserligen inte november än men den är på g det vet jag. :P Längtar redan, för det kommer att bli en skit bra filmpremiär då. Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Är så spänd på hur den kommer vara. Vad den kommer handla om vet jag redan, har ju läst boken så :D

 


Inte mycket som händer idag, ska bara glo på finalen i Dansfeber och sen på lite anime. Ranma ½ den är skit rolig. :)


Men men i morgon blir det städdag för hela slanten, plus lite plugg med men det får bli om jag hinner, har ju ändå måndag och tisdag på mig :)


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 14 oktober 2010 15:34


Det har blivit lite lite bloggande nu ett tag. Har haft fullt upp med skolan och annat.


Men i stora drag så har jag fått reda på betyget på salskrivningen jag gjorde för någon lördag sen, fick GODKÄNT, det fanns bara Underkänt eller Godkänt man kunde få så är skit nöjd och glad för att jag fick G :D


Sen har det inte hänt nåt mer än att mobilen är paj, tur älsklingen hade en extra jag kunde låna men fan fan fan så har jag nada nummer till folk i den jag lånar. Bara mobilen vill bli som sig själv igen, inget ont mot Ericsson men jag är en Nokia tjej så är det bara.


Igår var jag och älsklingen hemma hos Magnus och Jessica och spela lite Wii och brädspel och åt god mat och drack gott. Blev pluttelite lullig bara men att sova i en obekväm soffa gjorde att jag kände mig mer bakis än jag var. Tokigt sånt. Men men trevligt var det :D


Har en hel del att plugga och så kommer man hem och så glömde man att diska igår innan man åkte till Magnus och Jessica så nu är den kvar. TRADIGT!!! men får väl ställa mig och få undan det värsta, sen får jag väl allt se till att äta nåt, men frågan är vad.... hm..... det tåls att funderas på :D


Men men diska och sen plugga järnet. :)


Kram så länge :D


Marlene ^^

Av Marlene - 8 oktober 2010 13:09


Idag är det äntligen fredag! Vad ska man hitta på idag måntro?


Jag ska i varje fall sitta och skriva om mitt CV så att jag kan gå ut och söka helg och kvällsjobb senare. Och plugga, tänkte bli klar med uppgifterna inför nästa vecka så kan jag bara läsa så slipper jag stressa med dom smart va?


Såg precis en skit mysig film på tv7 Zerophilia hette den. Handlade om en kille som efter att han förlorat oskulden förvandlas till en tjej när han blir upphetsad, detta gör honom väldigt rädd och smått äcklad och samtidigt så tänder han i sin tjejform på en kille och som kille tänder han på killens syster. Men det finns en helt naturlig förklaring till det. Se den jag rekommenderar filmen verkligen. :) en riktig feel-good film om ni frågar mig, har inte skrattat så mycket på länge så deb får 5/5 av mig. en riktig tio-poängare :P


Men men, ska käka lite mackor och sen skriva CV :)


Kram så länge :)


Marlene ^^

Av Marlene - 4 oktober 2010 11:12


Då var det som sagt var måndag igen. Helt otroligt. Men men idag ska jag diska upp efter frukosten och middagen igår och sen sätta mig ner och läsa det jag ska till seminariet på onsdag. Tur jag har som har boken, och den boken jag hade tänkt köpa idag behöver jag inte förrän till hemskrivningen så den kan vänta, så jag ska köpa den andra boken istället, Making of polities blir det att jag köper, rätt många uppgifter till den boken så den känns mest viktig faktiskt. Men men den här kursen ska jag minsann klara av. SÅ DET SÅ!!!


Det har varit en helt underbar helg :) Mamma var på besök så i fredags så gick vi en runda här i tumba och så fick jag lite sightseeing i min egen stad hehe, och sen i lördags gick vi en lång promenad på södermalm, mamma jag och stefan. var jätte trevligt, bowlade gjorde vi också. Jag kom en ynka poäng sist, älsklingen tvåa och mamma vann stort, men det var faktiskt ett tag sen jag bowlade så jag skyller på det hehe. Sen gick vi till en restaurang och åt plankstek var så ofantligt gott :D i går (söndag) så gick mamma och jag till tumba bruksmuseum, hade inte en aning att vi dels hade ett och dels att det var så pass stort. Mycket trevligt var det i alla fall och så fikade vi där och dom hade en dricka som hette Tumba Special det var som en blandning av pommac och danskt citronvand, men myyycket godare, skulle kunna gå dit bara för att dricka den läsken så god var den.


Veckan bjuder på en basgruppsdag på Djursholms Slott och lite seminarier ons och tors. Sen blir det plugg plugg och åter plugg. + lite matlagning och tvättning och lite sådant :) Kommer att bli en intensiv vecka (rättning intensiva veckor blir det ju har sjuukt mycket att göra känns det som) framför mig nu. Så det är bara att rulla upp ärmarna och ta tag i allt. Så kommer det att gå som en dans. :)


Idag är det förresten kanelbullens dag, undras om man inte ska gå ner och köpa det men dom är väl alla slut kan jag tro. :) Men men


duscha och sen plugga och diska så kommer den här dagen att vara till ända snart.


Kram så länge :)


Marlene ^^

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards