HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Marlene - 29 oktober 2010 19:21


Jag har blivit ett stort fan av Katy Perry på senare tid. Och ser man på den här videon och hör låten så är det faktiskt inte så svårt att förstå varför. Ny låt och en explosiv video så det förslår :)



Idag blir det Chili Con Carne med pitabröd och cola sen blir det att bara mysa med min underbara älskling. Han är alldeles strax hemma :)


Lyckad fredag har det varit, det gick bra att lämna in hemskrivningen och sen hamnade jag i den grupp som jag ville inför Tidigmoderna samhället 1500-1800 talet. Så jag är glad, sen var det trevligt ändå att stå och vänta för jag stod och pratade med några jag gått i samma grupp som och som jag gick i samma grupp som i våras så det var faktiskt inte så tråkigt att stå och vänta :)


Idag blir det Doobidoo och Skavlan :)


Ska väl ta och börja så smått med maten nu så ha det underbart :)


Kram så länge :D


Marlene^^

Av Marlene - 29 oktober 2010 14:32


Innan jag beger mig till skolan för att lämna in hemskrivningen och registrera mig för den nya kursen som börjar nästa vecka ville jag bara ge er läsare möjligheten att gå in och läsa Emma Jangerstigs blogg, för lite mer än två år sedan förlorade hon sina barn, de blev dödade av en galen kvinna. På bloggen och i  filmen som finns på sidan kan ni läsa och höra henne själv berätta sin historia. Jag lyssnade och läste både av nyfikenhet och för att bilda mig en uppfattnig om vad som hände och vad Emma själv kände. Medkänslan väcktes men också tanken att man kan gå vidare efter en tragedi kändes upplyftande.


Jag vill inte sitta här och verka pretentiös eller så men det gav mig ändå en känsla av att livet är något värdefullt och som skall bevaras, och skyddas även fast än att man själv inte kan styra andra och deras handlingar så kan man själv välja att leva vidare, och låta livet ha sin gång. Så tack Emma Jangerstig för att du vågar och kan. Tack!


Nu ska jag bege mig till skolan så skriver mer antingen när jag kommer hem eller i helgen.


Kram alla underbarta människor där ute :)


Marlene^^

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards