HBG-girl - livets mening är 42

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Marlene - 12 juli 2011 17:19



Jag fick för fullt upp för att berätta vad det jag var förväntansfull över igår men nu kommer det idag istället. Jag är nere i mitt kära Helsingborg, ja ni läste rätt HBG-Girl är i sitt HBG :) Härligt, flög ner igår och har redan hunnit avverka både ett besök på gudarnas borg Olympia och sett mitt älskade HIF ta tre mål och inte släppa in ett mot Djurgården :D vart tre gånger jag fick skrika av glädje där :D och idag har jag varit nere vid Råå och badat i havet, första premiär doppet för i år, och kallt var det men värt det, har fått en röd näsa av solen så nu heter jag Rudolfa :P hehe, men härligt var det att ligga och sola och njuta. :) 


Och i morgon blir det fika på världens bästa fik Ebbas med världens bästa vän och sister Lisetth :D Och en tura med Scandlines med pappa sen :) så har en mysig dag i morgon med.


Efter att jag och mamma var på stranden gick vi en liten runda på Råå, inte stort men så mysigt det är där, vi åt en himmelsk lunch på ett ställe som hette Tildes Täppa, tror jag om jag minns rätt, men det blev en himmelsk räkpaj med en gudomlig sallad med en fantastisk dressing till. Så är ni på Råå nån gång så gå dit. Och som grädden på moset så fick vi se en porslinsservis som var precis som min mormors, exakt på pricken så fick verkligen en nostalgitripp som hette duga. Så underbart det var. Och dagen har inte slutat vara underbar än, ska äta sommarsoppa idag :) en av världens bästa och godaste soppor bestående av blomkål, morötter, sockerärtor och persilja i en redd buljong. Mumsigt värre :D och så tror jag det blir pannkakor eller våfflor till efterrätt :) Skönt att bli bortskämd ett tag :P


Nej nu ska jag vara lite social efter att ha sovit ett tag på sofflocket.


Kram så länge goa läsare :D


   

Om mig för den som vill veta


Rojalist, dotter, fästmö, syster och helt underbar!

Har ni frågor så kommer jag att besvara dem :)

Var dig själv det vinner du på!

Så välkomna till min blogg! :D

Fråga mig

6 besvarade frågor

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Väderleksrapport

Tidigare år

Senaste inläggen

Säg hej skriv i min Gästbok

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Ledighet
 Sola
 Bad
 Grilla
 Festa
 Annat (om ni klickar i här skriv något i kommentarerna)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards